اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرکت‌ها با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف ‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به قانون حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه، گفت: با این قانون، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

شرکت‌ها با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف ‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: میراث فرهنگی تلفیق هنر، ذوق، آداب ‌و رسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان است.

وی افزود: استان سمنان دارای مواریث فرهنگی متنوع شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی، میراث ملموس و ناملموس است که پیشینه‌ای غنی را از گذشتگان به ما ارمغان داده‌اند و موجب ساخت آینده ما خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با کمک و همدلی مسؤولان کشوری و استانی، بزرگ‌ترین آرزوی مردم سمنان که آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی بود، تحقق پیدا کرد.

کرم‌زاده با اشاره به قانون حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به این قانون، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

برگزاری جشنواره‌های گردشگری موجب رونق اقتصادی می‌شود

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این مراسم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری را موجب رونق اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی دانست.

وی گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های طبیعی و میراث فرهنگی مختلفی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار سمنان افزود: در سفر مقام معظم رهبری در آبان‌ماه سال ۱۳۸۵ به استان سمنان، ازنظر ایشان سه فرصت باید تقویت شده و مورداستفاده قرار گیرد؛ فرصت صنعتی و معدنی، فرصت کشاورزی و سومین فرصت ازنظر ایشان، در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی زودبازده را برای استان به همراه داشته باشد.

هاشمی با اشاره به حضور و عبور ۱۵ میلیون مسافر امام رضا (ع) در استان سمنان بیان کرد: نگاه به سمنان باید فراتر از استان و کشور باشد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول