اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعالیت 4500 متخصص بیهوشی در کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت رشته بیهوشی در کشور، گفت: از تعداد ۴۰۰ متخصص بیهوشی به ۴۵۰۰ متخصص بیهوشی در کشور رسیدیم.

فعالیت 4500 متخصص بیهوشی در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران که از امروز سوم تا پنجم خرداد در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: متخصصان بیهوشی افراد گمنامی در کشور هستند و زحمات بسیار زیاد و مهمی را برای بیمار می‌کشند که باید از تلاشها و مجاهدت‌های این افراد تشکر شود. 

وی افزود: رشد رشته بیهوشی در کشور قابل توجه است؛ از عدد ۱۱ در میلیون نفر در جمعیت در سال ۵۶ به عدد ۵۶ در میلیون نفر در جمعیت رسیدیم که رشد قابل توجهی است. 

رئیس زاده خبر داد: همچنین از تعداد ۴۰۰ متخصص بیهوشی به ۴۵۰۰ متخصص بیهوشی در کشور رسیدیم که با چندین رشته فوق تخصصی، خدمات مختلفی را ارایه می‌دهند. ۳۰ مرکز دوره آموزشی در بخش فلوشیپ در کشور داریم که اهمیت بالای این رشته را نشان می‌دهد. 

وی گفت: اکنون کاهش ظرفیت در رشته بیهوشی را شاهد هستیم که تا ۵۰ درصد ظرفیت رشته بیهوشی خالی مانده و این خود زنگ خطری است و نشان از عدم رغبت پزشکان دارد که باید برطرف شود. 

وی تاکید کرد: باید قدر جامعه بیهوشی را بدانیم و از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم؛ لذا لازم است مسؤولان درک بهتری از جامعه پزشکی داشته باشند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول