اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجانی‌ها امسال 30 درصد بیشتر گندم کاشتند

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گندم است، گفت: تولید گندم ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

زنجانی‌ها امسال 30 درصد بیشتر گندم کاشتند

اکبر طیبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است، اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت ۲۹۰ هزار هکتار دیم گندم و ۱۸ هزار ۵۰۰ هکتار سطح آبی گندم است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های مناسب (پراکنش مناسب بارش‌ها) پیش‌بینی تولید بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم در استان را داریم، تصریح کرد: سال گذشته تولید گندم در استان در حدود ۲۸۰ هزار تن بود که امسال افزایش ۲۵ تا ۳۰درصدی تولید گندم را نسبت به سال قبل شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گندم به طور مکانیزه و توسط کمباین و ادوات کشاورزی نظیر دروگرها برداشت خواهد شد که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت در حال حاضر آنچه که عملیاتی شده است همان ۱۵ هزار تومان است.

طیبی با بیان اینکه گندم تولیدی توسط مراکز خرید استان خرید و انبار می‌شود، البته بخشی از گندم تولیدی استان توسط مراکز خرید استان‌های همجوار مثل کردستان هم خرید می‌شود، افزود: مازاد نیاز استان طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی (غله) کشور به استان‌های مختلف ارسال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه امسال برای دومین سال رکورد شکنی کردیم و جمعا با انجام فعالیت‌های ترویجی و پایش‌های مستمر، راهنمایی و اقدامات توسط کشاورزان، شاهد مبارزه در سطح حدود ۹۰ هزار هکتار در شهرستان‌های خدابنده، ایجرود و زنجان در مرحله سن مادر بودیم، گفت: مبارزه با سن پوره هم به تازه‌گی در استان آغاز شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول