اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی های هفته| از عکس جنجالی قهرمانی پرسپولیس تا زمان مجاز فحاشی در فوتبال و هدیه «کتری و قوری» برای ورزشکار قهرمان

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش شاهد انتشار یک عکس جنجالی از قهرمانی پرسپولیس بودیم و همچنین بی‌احترامی به بانوی ملی‌پوش با اهدای یک جایزه عجیب!

جنجالی های هفته| از عکس جنجالی قهرمانی پرسپولیس تا زمان مجاز فحاشی در فوتبال و هدیه «کتری و قوری» برای ورزشکار قهرمان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش را باهم مرور می‌کنیم:

* سرمربیگری تیم امید؛ پستی که مربیان باشگاهی دوستش ندارند!

بعد از هفته ها کشمکش بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بالاخره سرمربی تیم امید فوتبال کشورمان انتخاب شد و رضا عنایتی هدایت این تیم را برعهده گرفت این در حالی بود که بین گزینه ها کمتر اسمی از عنایتی شنیده می شد. مربیان با تجربه تری چون محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان و مجتبی حسینی از گزینه های اصلی بودند که در نهایت هر دویشان به فدراسیون پاسخ منفی دادند! ظاهرا نیمکت مربیگری تیم امید خیلی محبوب سرمربیان باشگاهی ما نیست که آن هم دلایل خاص خود را دارد به جز مساله مالی و قراردادی مشکل اصلی این تیم نداشتن بازیکن است! باشگاه ها کمترین همکاری را با تیم امید انجام می دهند و تمایلی ندارند که بازیکن خود را در اختیار این تیم بگذارند که دلیلش هم نبود الزام فیفاست! 

 

از سویی دیگر بعد از انتخاب عنایتی به عنوان سرمربی حمید درخشان مصاحبه کرد و گفت قرار بوده او سرمربی تیم شود و تجربه و کارنامه بهتری نسبت به عنایتی دارد اما فدراسیون فوتبال با نظر امیر قلعه نویی عنایتی را انتخاب کرد!

* روش وارونه دعوت بازیکن در تیم امید!

مشکل جالب تر در تیم امید این دوره روش حیرت انگیز و وارونه فدراسیون فوتبال در انتخاب ملی پوشان امید است، در همه جای دنیا رسم بر این است که سرمربی فهرست بازیکنان مدنظرش را به فدراسیون فوتبال می دهد اما در کشورمان این روش در خصوص تیم امید این دوره کاملا متفاوت است و این فدراسیون فوتبال بوده که فهرست 50 نفره ای از بازیکنان را در اختیار عنایتی قرار داده است! جالب تر اینکه فدراسیون در پاسخ به انتقادها گفته عنایتی با فهرست ما مشکلی ندارد!...

* عکس زشت و جنجالی باشگاه قهرمان!

باشگاه پرسپولیس بعد از جشن قهرمانی در قائمشهر جام را بین پرسنل باشگاه برد تا آنها را هم در شیرینی قهرمانی خود شریک کند اما انتشار یک عکس عجیب و باورنکردنی باعث شد که انتقادهای زیادی از مدیران باشگاه پرسپولیس صورت بگیرد. در این عکس جانمایی بانوان باشگاه پرسپولیس خیلی غیرمحترمانه بود و فشار انتقادها به قدری بود که باشگاه پرسپولیس مجبور به عذرخواهی شدو  نوشت:  همواره برای جامعه بانوان که بخش عظیمی از هواداران پرسپولیس را تشکیل می‌دهند ارزش و احترام قائل بوده و به ویژه به خاطر حمایت‌هایشان در چند سال اخیر قدردانشان هستیم؛ با این حال ناراحتی‌شان را از عکس منتشر شده در مراسم امروز درک کرده و صمیمانه از آنها عذرخواهی می‌کنیم. تاکید می‌کنیم که هیچ قصد یا عمدی در این موضوع وجود نداشته و از قضا عکس‌های زیادی از جلسه امروز گرفته شده اما متاسفانه در انتشار عکس بی‌سلیقگی وجود داشته که به خاطر آن پوزش می‌طلبیم.

* پرسپولیس آسیایی شد، استقلال مجوز نگرفت

مجوز حرفه‌ای پرسپولیس تایید شد ولی باشگاه استقلال موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشده است. باشگاه‌هایی که مجوز نگرفته‌اند، به مدت ۵ روز کاری فرصت اعتراض دارند تا در کمیته استیناف تشکیل پرونده شود. هر باشگاهی که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشود، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. پیش از این گمانه‌زنی‌ها حاکی از حذف استقلال از آسیا بود اما جالب اینجاست که اکنون برخی رسانه ها و حتی کارشناسان معتقدند که حضور پرسپولیس در آسیا هم شائبه برانگیز است زیرا هر دو باشگاه تقریبا شرایط مشابهی از نظر مالکیتی، مدیریتی و ... دارند. به هر حال اگرچه همه می گویند پرسپولیس مجوز حرفه ای در آسیا را گرفته ولی همه چیز زمانی مشخص خواهد شد که AFC  فهرست رسمی باشگاه های دارای مجوز را منتشر کند. 

از همه جالب تر اینکه وزیر ورزش همچنان روی حرفش ایستاده و می گوید استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف نشده اند!( شاید بهتر است حمید سجادی جمله اش را اصلاح کند و بگوید از نظر من این دو باشگاه از آسیا حذف نشده اند!)

* زمان مجاز برای فحاشی در فوتبال!

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکی از مدیران مشتی و با مرام فوتبال کشور است که ادبیات خاص خود را دارد او در واکنش به اینکه ساپینتو قهرمانی پرسپولیس را تبریک نگفته یا برخی از پرسپولیس انتقادهایی کرده اند، گفته: آقای پروین ۳۵ سال پیش به من می‌گفت که بازنده تا یک هفته اجازه دارد فحاشی کند و شما چیزی به او نگویید. این بنده‌های خدا هزینه کرده‌اند و دوست داشتند قهرمان بشوند اما نشدند و الان باید چیزی بگویند.

درویش در خصوص شایعه برکناری اش از باشگاه پرسپولیس هم گفت:  بعد از بازی‌های جام حذفی‌، اگر مدیر تازه نفسی بیاید، قدمش روی چشم من است. ان‌شاءالله فردی بیاید که تواناتر باشد چون من که کار بلد نبودم.

* افشاگری بانوی ایرانی از فساد فدراسیون فوتبال عراق

 شهناز یاری مربی بانوی ایرانی سال گذشته با هدایت تیم ملی فوتسال بانوان عراق تاریخ سازی کرد و موفق شد این تیم را قهرمان غرب آسیا کند اما به شکل غیرمنتظره کنار گذاشته شد. مربی تاریخ ساز ایرانی در مصاحبه با رسانه عراقی علیه عضو فدراسیون فوتبال عراق افشاگری کرد. و گفت: مترجم تیم ملی که به فرس بحر العلوم عضو فدراسیون فوتبال عراق نزدیک بود از من درخواست کرد که ماهیانه 10 درصد از دستمزدم را به او بدهم تا او این پول را به این عضو از فدراسیون بدهم. اما من این پیشنهاد مترجم را قبول نکردم و به نظرم دلیل اصلی برکناری ام این بود که مقابل باج گیری عضو فدراسیون عراق ایستادم و این پول  را ندادم.

* 112 کشته‌ و مجروح در  فاجعه فوتبالی 

 در مسابقه ای در کشور السالوادور که بین  دو تیم  آلیانزا و FAS  در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد،  فاجعه بزرگی رخ داد و 9 تماشاگر جان خود را از دست دادند.نشریه «آس» اسپانیا در جدیدترین خبر در این زمینه نوشت: معاون مطبوعاتی ریاست جمهوری السالوادور از افزایش قربانیان این حادثه هولناک به 12 نفر خبر داد و همچنین 100 مجروح در بیمارستان به سر می برند.

این اتفاق مرگبار زمانی افتاد که صدها هوادار در تلاش بودند تا برای دیدن بازی آلیانزا و FAS  وارد  ورزشگاه شوند. دلیل اصلی این روز مرگبار برای فوتبال السالوادور فروش بلیت های جعلی بود. هواداران با در دست داشتن بلیت های جعلی به دنبال ورود به ورزشگاه بودند ولی ظرفیت پر شده بود و به همین خاطر ازدحام زیاد در ورودی در استادیوم باعث کشته شدن 12 هوادار شد. 

* گلایه‌های وحید هاشمیان 

وحید هاشمیان مربی سابق تیم ملی حسابی از فدراسیون شاکی است. او می گوید فدراسیون با او تسویه حساب نکرده و حتی پاسخ نامه هایش را هم نداده است! هاشمیان می گوید در آخرین نامه ای که برای فدراسیون نوشتم گفتم لطفا وضعیت من را مشخص کنید. اگر نمی خواهید بمانم برایم بلیت برگشت بگیرید. در نامه تاکید کرده بودم هر زمان شما بگویید برمی گردم اما تنها جواب فددارسیون این بود که یک نفر از تشریفات فدراسیون با من تماس گرفت و  برایم بلبت گرفت و گفت شما می توانید بروید!

همچنین فغانپور با وکیل تماس گرفت و گفته بود قرارداد هاشمیان سی ام مرداد باطل شده است. یعنی شما تصور کنید آقای تاج 8 شهریور به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال  انتخاب شده ولی قرارداد ما 30 مرداد باطل شده آن هم درست در زمانی که کار می کردیم و بازی های لیگ را زیر نظر گرفته بودیم!

* شوک دوپینگ تکواندو 

در روزهای گذشته خبر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ رضا کلهر نماینده وزن 68- کیلوگرم و دانیال بزرگی که در مرحله نهایی گرنداسلم چین موفق به کسب مدال نقره شده بود، شوک بزرگی به جامعه تکواندو ایران وارد کرد؛ آن هم در آستانه اعزام تیم ملی به بیست‌وششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی باکو.
پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این دو ورزشکار فرضیه توطئه و تعمد برخی افراد در آلوده شدن تیم ملی تکواندو مطرح شد تا جایی که بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: نمی‌دانم چه بگویم، شوکه هستیم. این طورش را هیچ‌وقت در ورزش ندیده بودم. هرکسی زده به ریشه زده است. آبروی یک کشور در میان است. هرکسی که هست به آبروی کشور لطمه زده است.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در صحبت‌هایش به موضوع خرابکاری ‌اشاره کرده است و با کدهایی که داده مدعی شده دشمنان این فدراسیون در تلاش هستند با دسیسه‌ای به نام دوپینگ به فدراسیون آسیب وارد کنند. اگر ادعای رحیمی درست باشد و برخی افراد با آلوده کردن غذای ورزشکاران باعث دوپینگ آنها شده‌اند باید آمار دوپینگی‌های تکواندو بیش از 2 ورزشکار

باشد.

* نایب رئیس بی‌اعصاب فدراسیون شطرنج!

شادی پریدرنایب رئیس فدراسیون شطرنج درمورد آخرین شرایط فدراسیون شطرنج و حواشی روزهای اخیر از جمله درگیری‌اش با رئیس هیأت کرمان و انتقادهای تندش به نحوه ریاست تامینی در این فدراسیون اظهار داشت: وقتی رئیس فدراسیون بی‌غیرت است و خوشحال می‌شود من مورد ضرب و شتم قرار بگیرم باید سکوت کنم؟ وقتی رئیس فدراسیون می‌داند که من مدارکی علیه او دارم و دستور می‌دهد که تلفن همراه من را بشکنند چگونه باید سکوت کنم؟

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط دلیل ادامه فعالیت‌تان در فدراسیون شطرنج چیست؟، تصریح کرد: تامینی را من به فدراسیون شطرنج آوردم. او هرچقدر هم بخواهد فراموش کند، من از یاد نمی‌برم و حالا می‌خواهم خلاف‌هایش را رو کنم. دست خزانه‌دار و تخلفات‌شان را افشا خواهم کرد. اگر من را از فدراسیون اخراج کنند هم به دیوان خواهم رفت و موضوع را تا پایان پیگیری می‌کنم. نمی شود که او پول ورزشکاران و استان‌ها را بخورد و هر کاری دلش می‌خواهد بکند. من اجازه این کارها را نمی‌دهم، چون دستم در کاسه دزدها نیست!

نایب رئیس فدراسیون شطرنج در لابه لای حرف هایش یک باره گفته:« گِل بگیرند درِ فوتبال را! » سرکار خانم بهتر است کمی آرامش تان را حفظ کنید بخصوص شما که در ورزش فکری فعالیت می کنید نیاز به تمرکز بیشتر دارید بعدش ما نفهمیدیم این مشکلاتی که فدراسیون شطرنج و ورزشکاران این رشته دارند چه ربطی به فوتبال داشته که او یکباره خواستار گل گرفتن در فوتبال شده است؟!! نمی خواهیم از فوتبال بیخودی دفاع کنیم این ورزش  خودش هزار جور حاشیه رنگ وارنگ دارد اما واقعا در نابسامانی شطرنج تقصیری متوجه فوتبال و فوتبالیست و مدیران فوتبالی نیست!

* توهین به ورزشکار ملی با جایزه«کتری و قوری»

سارا عبدالملکی ملی‌پوش رشته پاراکانو در گفتگو با تسنیم  مساله جالبی را مطرح کرده و اظهار داشته: من تنها قایقران ملی‌پوش در استان البرز هستم، اما آدمی نیستم که بخواهم از کمبودها ناله و گلایه کنم. تا الان هم هیچ حمایتی در استان نشده‌ام، اما به خاطر عشق به ورزش و پرچم کشورم تلاش کرده‌ام.7،8 روز قبل بود که از شورای شهر به منزل ما آمدند و دیدم که با خودشان هدیه‌ای آورده که قوری و کتری بود. ای‌کاش فقط می‌آمدند و می‌رفتند یا حتی این تقدیر را با گل و شیرینی انجام می‌دادند. الان احساس می‌کنم که به من توهین شده است.

فردای روزی که به خانه ما آمدند، از دفتر شورای شهر تماس گرفتند و گفتند که اگر از این هدیه خوشم نیامده، به فروشگاهی که آن را تهیه کرده‌اند، بروم و یک وسیله دیگر انتخاب کنم!منتظر معذرت‌خواهی آنها بودم و پس از این اتفاق گریه کردم. حسم این بود که زیر سؤال رفته و به من توهین کرده‌اند.»

اما عضو شورای شهر در جواب این انتقادها حرف های جالبی زده و گفته: مگر ورزشکار به کتری و قوری نیاز ندارد!؟  کتری و قوری را هم با بزرگواری به ورزشکاران هدیه می دهیم! چون وظیفه ای در این خصوص نداریم...

* دستمزد 25 میلیاردی فوتبالیست‌ها

فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال از 20 خرداد ماه آغاز خواهد شد و از آن زمان فصل بره کشان دلال ها و مدیر برنامه های بازیکنان شروع  می شود و بازار گرمی هایی که هر ساله شاهدش هستیم.امسال قیمت بازیکنان فوتبال همه را حیرت زده خواهد کرد و شاید به همین دلیل است که مجوز افزایش جذب بازیکن خارجی از سوی فدراسیون به باشگاه ها داده شده است. گفته می شود فصل آینده قیمت بازیکنان ذخیره و نیمکت نشین حداقل 2 میلیارد تومان خواهد بود در واقع یک بازیکن نه چندان مطرح درفوتبال برای 9 ماه نیمکت نشینی در فوتبال ماهیانه بیش از 220 میلیون تومان دستمز خواهد گرفت!بازیکنان  مطرح و ملی پوش دستمزدشان هم بین 20 تا 25 میلیارد تومان خواهد بود. 

در دهه شصت پدر و مادرهای به بچه هایشان می گفتند دنبال توپ افتادند براتون نان و آب نمیشه! درس بخونید برای خودتون کسی بشید! فکر کنم همه آنها الان پشیمون هستند!؟ 

* نقره داغ نژادپرست‌ها در فوتبال اسپانیا

درپی توهین نژادپرستانه به وینیسیوس بازیکن رئال،  فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد: جایگاه هواداران افراطی والنسیا در استادیوم مستایا برای 5 بازی آینده بسته خواهد بود. همچنین این باشگاه 45 هزار یورو جریمه خواهد شد.

همچنین کارت قرمز وینیسیوس جونیور مقابل والنسیا بخشیده شد تا او بتواند رئال مادرید را در بازی چهارشنبه مقابل رایو وایکانو همراهی کند.

* افشاگری ساپینتو 

ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم استقلال قبل از بازی با نساجی مازندران دست به افشاگری زد و گفت: اینکه مدافع ما پنالتی می دهد و بلافاصله به تیم حریف می رود طبیعی نیست! او از مواریس هموطن خود که سرمربی سپاهان است هم انتقاد کرد و گفت انتظار داشتم او دراین خصوص به من توضیح بدهد چون بین ما احترام وجود داشت. به هر حال سرمربی استقلال 14 هفته بعد از پایان لیگ به طور غیرمستقیم به انتقال سیاوش یزدانی از استقلال به سپاهان اشاره می کند و آن را طبیعی نمی داند همچنین پنالتی که در دقیقه آخر این بازیکن تقدیم سپاهان کرد تا استقلال بازنده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول