اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انتشار تصویر جدید و با جزئیات از سطح خورشید+عکس

قدرتمندترین تلسکوپ خورشیدی جهان، تصویر سطح این ستاره را با جزئیات باورنکردنی نشان می‌دهد.

انتشار تصویر جدید و با جزئیات از سطح خورشید+عکس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، تصاویر جدیدی که توسط تلسکوپ خورشیدی «دانیل ک اینوی» به دست آمده‌اند، لکه‌های خورشیدی بزرگتر از زمین را به تصویر می‌کشند.

بنیاد ملی علوم (NSF) توضیح داد که توانایی منحصر به فرد این تلسکوپ برای گرفتن داده ها با جزئیات بالا به دانشمندان خورشیدی کمک می کند تا میدان مغناطیسی و محرک های پشت طوفان های خورشیدی را بهتر درک کنند.

تصاویر جدید انواع لکه‌های خورشیدی و مناطق آرام خورشید را نشان می‌دهند. لکه های خورشیدی در تصویر، نواحی تاریک و خنک روی سطح خورشید هستند، که به عنوان فوتوسفر شناخته می شوند، جایی که میدان های مغناطیسی قوی در آن وجود دارند. لکه‌های خورشیدی از نظر اندازه متفاوتند اما بسیاری از آنها اغلب به اندازه زمین هستند.

لکه‌های پیچیده خورشیدی یا گروه‌هایی از آن‌ها منشأ رویدادهای انفجاری مانند شعله‌ها و پرتاب‌های جرم تاجی هستند که طوفان‌های خورشیدی ایجاد می‌کنند. این پدیده‌های پرانرژی پتانسیل تأثیرگذاری بر زمین و زیرساخت های حیاتی آن را دارند.

این تصاویر در مناطق آرام خورشید، سلول‌های همرفتی را در فتوسفر نشان می‌دهند که الگوی روشنی از پلاسمای داغ و رو به بالا (گرانول‌ها) را نشان می‌دهند که توسط خطوط تاریک‌تر پلاسمای خورشیدی خنک‌تر و رو به پایین احاطه شده‌اند.

توانایی منحصر به فرد تلسکوپ برای ثبت داده ها با جزئیات بی سابقه به دانشمندان خورشیدی کمک می‌کند تا میدان مغناطیسی خورشید و محرک‌های پشت طوفان های خورشیدی را بهتر درک کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول