اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساخت دستگاه نبولایزر با هدف تسهیل استنشاق داروهای مایع برای کودکان

دستگاه نبولایزر اولتراسونیک، یک فناوری مهم در زمینه تجهیزات پزشکی و تنفسی است که به کمک آن می‌توان داروهای مایع را پودر کرد و امکان استنشاق آن را برای بیماران فراهم کرد.

ساخت دستگاه نبولایزر با هدف تسهیل استنشاق داروهای مایع برای کودکان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان با تولید و تجاری‌سازی یک تجهیز بیمارستانی، زمینه را برای تسهیل دریافت دارو توسط بیماران با شرایط خاص فراهم کرده است.

مازیار سجادی مدیر عامل شرکت الکتروسازه دامون ضمن اشاره به فعالیت‌های شرکت در زمینه  تجهیزات پزشکی و تنفسی که به صورت مستقل تولید و به فروش می‌رسد، به معرفی محصول دانش‌بنیان تولید شده تحت عنوان دستگاه نبولایزر اولتراسونیک پرداخت و گفت: این دستگاه در حوزه سلامت کاربردهای گسترده‌ای در بیمارستان‌ها دارد.

وی با اشاره به مکانیز عملکردی این دستگاه، توضیح داد: این دستگاه داروی مایع را پودر کرده و از این طریق امکان استنشاق دارو برای بیمارانی مانند نوزادان که نمی‌توانند از دارو به صورت مایع استفاده کنند، فراهم کرده است.

سجادی با بیان اینکه محصول دانش‌بنیان این شرکت از رقبای داخلی ارزان‌تر است، قابلیت تنظیم دمای بخور خروجی را مزیت های رقابتی آن نسبت به نمونه‌های خارجی دانست.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط این مجموعه دانش‌بنیان گفت: در این شرکت 10 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند در حالیکه این عدد برای اشتغال غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

مدیر عامل شرکت الکترو سازه دامون با تاکید بر اهمیت و تاثیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: حمایت این نهاد در دریافت استاندارد‌های خارجی برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار ضروری و کمک‌کننده خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول