اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مخابره اولین تصویر ماه توسط فضاپیمای «کپستون»+عکس

فضاپیمای کوچک «کپستون» که به دور ماه می‌چرخد، اولین تصاویر خود از نزدیکترین همسایه زمین را مخابره کرده است.

مخابره اولین تصویر ماه توسط فضاپیمای «کپستون»+عکس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، فضاپیمای کپستون توسط شرکت ادونس‌اسپیس برای ناسا ساخته و اداره می شود. قرار است این فضاپیما در آزمایش برنامه آرتمیس جهت کمک به ایجاد پایه و اساس ایستگاه فضایی آینده، کمک کند.

مدار بیضوی NRHO که این فضاپیما مشغول تست آن است، در نقطه تعادل گرانش زمین و ماه قرار دارد و برای ماندن در این مدار به انرژی کمی نیاز است.

کپستون در نزدیکترین فاصله یعنی 17هزار و 700 کیلومتری یک قطب ماه قرار می گیرد و سپس هر هفت روز تا 70هزار کیلومتر از قطب دیگر فاصله می‌گیرد. این ماهواره برای اولین بار در 13 اردیبهشت هنگام عبور از قطب شمال آن از سطح ماه تصویربرداری کرد. شش روز بعد، تیم کپستون از این کیوب‌ست برای آزمایش فناوری ناوبری مشابه جی‌پی‌اس به نام سیستم موقعیت‌یابی خودکار (CAPS) استفاده کرد.

کپستون در طی آزمایشی موفقیت‌آمیز 19اردیبهشت، با مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) که از سال 2009 به دور ماه می‌چرخد، همکاری کرد. مقامات ناسا نوشتند: «این آزمایش توانایی جمع آوری اندازه گیری هایی را ثابت کرد که توسط نرم افزار CAPS برای تعیین موقعیت هر دو فضاپیما استفاده می شود. این قابلیت می‌تواند اطلاعات ناوبری خودران را برای ماموریت‌های آینده فراهم کند.»

ناسا می گوید که مرحله ماموریت پیشرفته این فضاپیما حدود یک سال به طول می انجامد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول