اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شکایت تیک‌تاک از ایالت مونتانا آمریکا/ حقوق کاربران و این شرکت نقض شده است

شرکت تیک‌تاک روز دوشنبه شکایتی را در اعتراض به ممنوعیت استفاده از این برنامه در ایالت مونتانا تنظیم کرد.

شکایت تیک‌تاک از ایالت مونتانا آمریکا/ حقوق کاربران و این شرکت نقض شده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تیک‌تاک استدلال کرده ممنوعیت استفاده از این برنامه که از اول ژانویه(اواسط دی) اعمال خواهد شد، حقوق متمم اول شرکت و کاربران را نقض می کند. این دادخواست در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در مونتانا تنظیم شده است.

بیش از 150 میلیون آمریکایی از تیک‌تاک متعلق به بایت‌دنس چین استفاده می‌کنند. این برنامه با درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران و مقامات ایالتی ایالات متحده برای ممنوعیت آن در سراسر این کشور به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین بر این پلتفرم مواجه شده است.

مونتانا می تواند برای هر تخلف تیک‌تاک جریمه 10دلاری و در صورت نقض ممنوعیت، 10هزار دلار جریمه اضافی در روز اعمال کند. این قانون برای تک تک کاربران تیک‌تاک  مجازات اعمال نمی کند و مشخص نیست که مونتانا چگونه ممنوعیت تیک‌تاک  را اجرا می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2020 به دنبال ممنوعیت دانلودهای جدید تیک‌تاک و وی‌چت متعلق به چین بود، که این شرکت ها در آن زمان گفتند که می توانند جلوی استفاده کاربران ایالات متحده از این برنامه ها را بگیرند؛ اما مجموعه ای از تصمیمات دادگاه مانع از اجرای این ممنوعیت ها شد.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، گفت که احتمال لغو ممنوعیت مونتانا توسط دادگاه‌های فدرال، تصویب قانونی را برای کنگره ضروری‌تر می‌کند تا به رئیس‌جمهور اختیارات جدیدی برای ممنوع کردن یا اعمال محدودیت‌هایی بر تیک‌تاک و سایر برنامه‌های متعلق به خارجی‌ها بدهد.

تیک‌تاک  صدها هزار کاربر فعال در این ایالت دارد. این شرکت در شکایت خود می گوید که داده های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک انجام داده است.

هفته گذشته، پنج کاربر تیک‌تاک در مونتانا شکایتی را در دادگاه فدرال تنظیم کردند تا مانع از ممنوعیت برنامه در این ایالت شوند.

سخنگوی دادستان کل مونتانا، گفت:« ما انتظار چالش‌های قانونی را داشتیم و کاملاً آماده دفاع از قانونی هستیم که به حفظ حریم خصوصی و امنیت مونتانا کمک می‌کند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول