اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جریمه 1.3 میلیارد دلاری فیسبوک توسط اتحادیه اروپا/ داده‌های کاربران را به آمریکا انتقال ندهید

رگولاتور اروپا فیسبوک را 1.3 میلیارد دلار جریمه کرد و به این شرکت 5 ماه فرصت داد تا انتقال داده اتحادیه اروپا به ایالات متحده را متوقف کند.

جریمه 1.3 میلیارد دلاری فیسبوک توسط اتحادیه اروپا/ داده‌های کاربران را به آمریکا انتقال ندهید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت متا در زمینه انتقال اطلاعات کاربران توسط رگولاتور حریم خصوصی در اتحادیه اروپا با جریمه 1.2 میلیارد یورویی (1.3 میلیارد دلاری) رو‌به‌رو شد. این رگولاتور به متا 5 ماه فرصت داد تا انتقال اطلاعات کاربران به ایالات متحده را متوقف کند.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه جریمه اعمال شده توسط کمیسر حفاظت از داده های ایرلند (DPC) مربوط به انتقال مداوم داده های شخصی کاربران توسط متا بالاتر از جریمه 746 میلیون یورویی آمازون در سال 2021 است.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به این حکم، از جمله جریمه غیرموجه و غیرضروری، تجدیدنظر خواهد کرد و از طریق دادگاه خواستار توقف این حکم خواهد شد.

نبرد طولانی مدت برای محل ذخیره داده های فیسبوک یک دهه پیش و پس از آن آغاز شد که ماکس شرمس، فعال اتریشی حریم خصوصی، با توجه به افشاگری های پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده، خطر جاسوسی ایالات متحده را مطرح کرد.

مقامات گفته اند که چارچوب جدید حفاظت از داده ها (مورد توافق اتحادیه اروپا و دولت ایالات متحده در مارس 2022) ممکن است تا جولای(تیر-مرداد) آماده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول