اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ارسال تلسکوپ فضایی در سال ۲۰۳۵ برای شناسایی سیارات فراخورشیدی

چین در حال بررسی سرمایه‌گذاری برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ است که به دنبال سیارات فراخورشیدی می‌گردد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۵ قابل استفاده باشد.

ارسال تلسکوپ فضایی در سال ۲۰۳۵ برای شناسایی سیارات فراخورشیدی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، این تلسکوپ فضایی با نام تیانلین یا "همسایه در آسمان" در زبان چینی، عمدتاً به جستجوی سیارات مشابه زمین، در مناطق قابل سکونت در اطراف ستارگان نزدیک اختصاص دارد و در آزمایشگاه کلیدی نجوم نوری در پکن ساخته خواهد شد.

منطقه قابل سکونت به مناطق نه خیلی گرم و نه خیلی سرد در اطراف یک ستاره اطلاق می‌شود که در سطح آن‌ها امکان وجود آب مایع هست.

تلسکوپ تیانلین با اندازه دیافراگم ۶ متر به مدار ال ۲ در بین خورشید و زمین پرتاب خواهد شد. این نقطه برای برقراری ارتباط با زمین و تامین انرژی خورشیدی مناسب بوده و دید واضحی از اعماق فضا برای استفاده تلسکوپ‌ها در دسترس قرار می‌دهد.

این تلسکوپ از چهار حسگر هدایت کننده، طیف‌نگار با برد وسیع، دوربین با وضوح فضایی بالا و تاج‌نگار با کنتراست بالا برای ثبت ویژگی‌های طیفی لایه ازن، اکسیژن، آب و متان استفاده می‌کند.

هدف اصلی این ماموریت جستجو و توصیف اتمسفر سیارات فراخورشیدی مجاور، به ویژه سیارات مشابه زمین و سیارات سنگی نزدیک در اطراف ستاره‌های مختلف، برای کشف قابلیت سکونت در آن‌ها و جستجوی نشانه‌های زیستی بالقوه در اتمسفر یا سطوح سیارات مذکور است.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول