اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

راه اندازی اولین کشتی تفریحی نسل پنجم جهان در سال ۲۰۲۳

اولین کشتی تفریحی بزرگ جهان که با شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم سازگاری خواهد داشت در اواخر سال ۲۰۲۳ تکمیل شده و به آب انداخته می‌شود.

راه اندازی اولین کشتی تفریحی نسل پنجم جهان در سال ۲۰۲۳

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، هدف از ساخت این کشتی ارائه یک تجربه سفر دریایی منحصر به فرد و همه جانبه است که در قالب آن فرهنگ‌های شرقی و غربی به نمایش گذاشته شده و شانگ‌های به عنوان بندر اصلی محل استقرار این کشتی در نظر گرفته شده است. شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC) با همکاری چند شرکت خصوصی در حال ساخت این کشتی است.

این کشتی کروز، با طول ۳۲۳.۶ متر با تناژ ناخالص ۱۳۵۵۰۰ تن، می‌تواند تا ۵۲۴۶ مسافر را در خود جای دهد. پس از تحویل موفقیت آمیز این کشتی، مجموعه‌ای از مسیر‌های بین المللی بین بندر اصلی شانگ‌های و کشور‌های همسایه برای رفت و آمد این کشتی در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر این، مسیر‌های حرکت متوسط و طولانی برای تقویت تبادلات فرهنگی بین چین و سایر کشور‌ها راه اندازی خواهد شد.

کشتی مذکور به فناوری ارتباطات بی سیم پیشرفته مجهز خواهد شد و شبکه وای – فای ۶ و مخابراتی نسل پنجم برای ارائه تجربه‌ای مشابه با خشکی به مسافران در دسترس خواهد بود. هدف از این کار ارائه استاندارد جدیدی در حوزه ارتباطات دیجیتال در بخش سفر‌های دریایی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول