اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در جنوب نابلس

منابع خبری گزارش دادند که یک خودرو، یک نظامی اسرائیلی را در ایست‌وبازرسی حواره در جنوب نابلس زیر گرفته است. وضعیت این صهیونیست، وخیم اعلام شده است.

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در جنوب نابلس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی و صهیونیستی خبر دادند که یک نظامی اسرائیلی در جریان عملیات استشهادی به شدت زخمی شده است.

پایگاه خبری فلسطین الآن به نقل از منابع عبری خبر داد که یک فرد فلسطینی، با خودروی شخصی، در ایست‌وبازرسی حواره در جنوب نابلس، یک اسرائیلی را زیر گرفته است.

 

منابع صهیونیستی خبر دادند که این اسرائیلی، یک نظامی است که از ناحیه سر به شدت آسیب دیده است. مجری این عملیات هم توانسته است با موفقیت از محل عملیات، فرار کند.

در حال حاضر، نظامیان صهیونیست در حواره، در حالت آماده‌باش قرار دادند و محل حادثه را محاصره کرده‌اند. پلیس صهیونیست هم در حال تعقیب مجری این عملیات استشهادی است.

 

 

 

 

پیش از این نیز عملیاتهای استشهادی بسیاری در قلب اراضی اشغالی، صورت گرفته بود؛ به نحوی که در واکنش به این عملیاتها، وزارت امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی مدت زمان صدور مجوز حمل سلاح برای شهرک‌نشینان اسرائیلی را کاهش داد تا هر چه سریعتر بتوانند با خود سلاح حمل کنند.

بنا به دستور ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی صهیونیستی، دهم اردیبهشت ماه جاری تصویب شد که زمان صدور مجوز حمل سلاح کاهش یابد؛ البته پیش از این هم، این وزارتخانه، در ماه اخیر، بیش از ۱۲ هزار مجوز حمل سلاح صادر کرده بود.

 به دنبال این تصمیم وزارت امنیت داخلی صهیونیست،  دامنه گروه های دارای مجوز اسلحه گسترش پیدا کرده است و افرادی مانند نیروهای پلیس، کارکنان بخش امداد و نجات یا آتش‌نشان و سربازان حاضر در نیروهای ذخیره، فقط نیازمند تأییدی از سوی پلیس هستند تا بتوانند مجوز سلاح بگیرند.

بن گویر در توجیه این تصمیم مدعی شد: ما هر بار شاهد حوادث تروریستی متعددی هستیم که نشان می‌دهد داشتن سلاح برای کسانی که در محل [عملیاتهای استشهادی] حضور دارند، تا چه اندازه اهمیت دارد. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هر کس که واجد شرایط است، بتواند مجوز حمل سلاح داشته باشد.

روند صدور مجوز حمل سلاح در فلسطین اشغالی،  از فوریه گذشته به شدت افزایش یافته است؛ زیرا بن گویر روند اخذ مجوز را ساده کرده است. پایگاه عبری «واللا» هم گزارش داد که در پی دستورات این وزیر صهیونیست، طی یک ماه، تعداد مجوزهای حمل سلاح، پنج برابر شده است و حتی در یک روز هم، ۴۰۸ مجوز صادر شده است.

برخی از کارشناسان صهیونیست تأکید دارند که حمل سلاح، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ بلکه نشانگر ناتوانی کابینه صهیونیستی در اداره امور فلسطین اشغالی است. گذشته از اینکه، در اتخاذ چنین تصمیماتی، نباید، نتایج خونبار تأثیر لابی سلاح آمریکا در رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول