اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تولید فلزات اساسی و کانی‌های غیر فلزی از نیاز بازار پیشی گرفت/ محدودیت انرژی برای صنایع بی‌معناست

موجودی انبار گروه‌های صنایع فلزات اساسی شامل فولاد و کانی‌های غیر فلزی شامل سیمان در یک ساله منتهی به فرودین 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 1.2 درصد و 0.9 درصد افزایش داشته است.

تولید فلزات اساسی و کانی‌های غیر فلزی  از نیاز بازار پیشی گرفت/ محدودیت انرژی برای صنایع بی‌معناست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس آمار پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی از موجودی انبار صنایع منتخب کشور، این شاخص در یک ساله منتهی به فرودین سال 1402 نسبت به مدت مشابه گذشته برای گروه‌های صنایع شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و قطعات، صنایع غذایی، کانی‌های غیرفلزی و صنایع دارویی 2.6 درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که صنایع پرمصرف برق واقع در گروه‌های فلزات اساسی از جمله فولاد و کانی‌های غیر فلزی از جمله سیمان به ترتیب 1.2 درصد و 0.9 درصد افزایش را تجربه کرده است.

* رشد موجود انبار فلزات اساسی و کانی‌های غیر فلزی

شاخص موجودی انبار از تفاوت میزان تولید و تقاضای صنایع خبر می‌دهد و مثبت بودن آن به معنای این است که میزان تقاضای این کالا در بازارهای صنایع واقع در داخل و خارج کشور کمتر از میزان تولید بوده است.

بر این مبنا افزایش موجودی انبار در گروه صنایع فلزات اساسی و کانی‌های غیر فلزی از بیشتر بودن میزان تولید این صنایع از تقاضای بازار خبر می‌دهد.

بر مبنای این آمار، محدودیت انرژی برای تامین نیاز صنایع وجود نداشت و این صنایع علاوه بر پوشش تقاضای کامل، بخشی از تولید خود را در انبارهای طی یکسال گذشته ذخیره کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول