اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی در «میزوری» آمریکا 3 قربانی گرفت

در ادامه تیراندازی‌های مرگبار آمریکا، تیراندازی بامداد یکشنبه در یک باشگاه شبانه در کانزاس سیتی ایالت میزوری، سه کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

تیراندازی در «میزوری» آمریکا 3 قربانی گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته پلیس، بامداد امروز یکشنبه (۲۱ مه) مردی مسلح به روی پنج نفر در یک باشگاه شبانه در «کانزاس سیتی» ایالت «میزوری» آتش گشود که سه نفر از آن‌ها کشته شدند. 

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، ماموران اداره پلیس کانزاس سیتی حدود ساعت یک و ۲۵ دقیقه بامداد یکشنبه به محل حادثه اعزام و با چند قربانی در صحنه مواجه شدند. 

دو قربانی در صحنه جان باختند و نفر سوم بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان باخت. از دو مجروح این تیراندازی مرگبار هم حال یک نفر وخیم است و دیگری در وضع مساعدی قرار دارد. 

ماموران پلیس در صحنه در حال بررسی شواهد و گفت‌وگو با شاهدان هستند. از انگیزه این اقدام و وضعیت عامل آن جزئیاتی منتشر نشده است. 

 

بر اساس جدیدترین آمار مرکز «آرشیو خشونت‌های مسلحانه»، مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده که تا شنبه (ششم مه، ۱۶ اردیبهشت) رخ داده، جان خود را از دست داده‌اند. در بین افراد قربانی، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند. 

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول