اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تأسیس اولین پارک علم و فناوری ونزوئلا با استفاده از تجربه‌های ایران

رئیس جمهور ونزوئلا در مراسم افتتاح اولین پارک علم و فناوری ونزوئلا، با اشاره به سفر خود به ایران گفت: نخستین پارک علم و فناوری ونزوئلا با استفاده از تجارب ایران و الگوگیری از پارک فناوری پردیس تأسیس شده است.

تأسیس اولین پارک علم و فناوری ونزوئلا با استفاده از تجربه‌های ایران

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پارک فناوری پردیس، در مراسم افتتاح نخستین پارک علم و فناوری کشور ونزوئلا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور با اشاره به سفر خود به ایران و بازدید از پارک فناوری پردیس گفت: در سفر به ایران و به دعوت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بازدیدی از پارک فناوری پردیس داشتم که شگفت‌زدگی من و همراهانم را در پی داشت. پس از این بازدید، پارک فناوری پردیس به عنوان الگویی از توجه به علوم کاربردی و سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه علمی، اقتصادی و صنعتی مورد مطالعه قرار گرفت و با افتتاح نخستین پارک علم و فناوری ونزوئلا، اولین گام در راستای نیل به توسعه علم و فناوری این کشور برداشته شده است.

در این مراسم که با حضور حجت‌الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس و جمعی از وزرای کشور ونزوئلا و نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد، مادرو با اشاره به رشد و توسعه علم و فناوری در ایران اظهار داشت: کلیه دانشمندان و محققان دنیا را به بازدید از ایران و پارک فناوری پردیس تشویق می‌کنم. بخش‌های گوناگون در آنجا با بهره‌گیری از سرمایه گذاری خصوصی و دولتی، توسعه علوم کاربردی برای تولید کلیه محصولات را پیش می‌برند. در آنجا 300 پروژه از سوی 300 شرکت به اجرا گذاشته شده و به صنعتی سازی و ارتقاء محصولاتِ در خور احترام دست یافته‌اند.

رئیس جمهور ونزوئلا افتتاح نخستین پارک علم و فناوری ونزوئلا را الگوگیری از پارک فناوری پردیس و پیشرفتهای علم و فناوری ایران برشمرد و گفت: پیشرفت ونزوئلا در کلیه بخش ها متکی به دانش آن در حوزه های علم و فناوری پیشرفته است و می باید از طریق اتحاد با کشورهای برادر نظیر جمهوری اسلامی ایران و از طریق برادری و مودت عمیق با 33 کشور عضو جامعه سالک با جایگزین کردن محصولات و نوآوری و تولید ملی به کلیه تحریم ها پایان دهیم.

بر اساس این گزارش، توسعه روابط علم و فناوری ایران و ونزوئلا از سال 1398 و با سفر معاون علمی، فناوری، بهداشتی و آموزشی رئیس جمهور ونزوئلا به ایران وارد مرحله جدیدی شده است. نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا و جمعی از وزرا و معاونان ریاست جمهوری این کشور طی سفر به ایران و پس از ملاقات های رسمی، 23 خرداد 1401 از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

در این بازدید وزرای امور خارجه، کشاورزی، ارتباطات، علوم و تکنولوژی، حمل و نقل و گردشگری ونزوئلا، نیکلاس مادورو را همراهی می‌کنند.مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در سال 1401پس از بازدید از پارک خطاب به میزبانان ایرانیِ خود گفت: ما از شما در حوزه ایجاد و توسعه پارک های فناوری الهام گرفته‌ایم و بسیار علاقه‌مندیم با کمک، همراهی و حمایت شما این کار را در ونزوئلا انجام دهیم.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا شهریور 1401 با حضور 82 شرکت دانش‌بنیان از جمله 18 شرکت از پارک فناوری پردیس در کاراکاس برگزار شد و علاوه بر دانشمندان و فناوران این کشور، مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هم از این نمایشگاه بازدید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول