اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت دفاع روسیه تسلط بر «باخموت» را تایید کرد

وزارت دفاع روسیه با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آنها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه تسلط بر «باخموت» را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلامیه فرمانده گروه شبه‌نظامی «واگنر» درباره تسلط بر شهر راهبردی «باخموت» (آرتموفسک) در شرق اوکراین، مسکو این موضوع را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آنها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در نتیجه اقدامات تهاجمی نیروهای واگنر، با پشتیبانی توپخانه‌ای و هوانوردی، آزادسازی شهر آرتموفسک به پایان رسید».

ساعتی قبل تصاویری از شهر راهبردی باخموت منتشر شده بود که در آن نیروهای روسی، بعد از عقب‌نشینی نظامیان اوکراینی و تسلط یافتن بر این شهر، پرچم فدراسیون روسیه را بر فراز آن به اهتزاز درمی‌آورند.

اسپوتنیک نوشت: «در چهارصد و پنجاه و سومین روز از جنگ اوکراین، شهر آرتموفسک اکنون در دست روسیه است و دو شهر بزرگتر در منطقه دونتسک یعنی کراماتورسک و اسلوویانسک را در تیررس آسان توپخانه‌های روسیه قرار داده است».

دقایقی بعد از بیانیه وزارت دفاع روسیه، کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور «آزادسازی» باخموت را به گروه واگنر و نیروهای مسلح روسیه تبریک گفته است.

عصر شنبه بود که «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه شبه‌نظامیان واگنر گفته بود که بعد از ۲۲۴ روز نبرد با نظامیان اوکراینی بر سر شهر آرتموفسک، نهایتاً موفق به تسلط کامل بر این شهر شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول