اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گام‌های اساسی برای تشکیل زیست‌بوم نوآوری در صنعت نفت و گاز

مرکز نوآوری و فناوری «سروینو» با هدف کمک به ورود فناوری‌ها و محصولات نوآورانه به صنعت نفت و گاز و تشکیل زیست‌بوم استارت‌آپی و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر نوآوری در این حوزه تأسیس خواهد شد.

گام‌های اساسی برای تشکیل زیست‌بوم نوآوری در صنعت نفت و گاز

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، یک شرکت دانش‌بنیان، با هدف نخبه‌پروری و تولید ثروت از طریق مغزافزار راه‌اندازی مرکز یک مرکز نوآوری حوزه نفت و گاز را در دستور کار قرار داد.

آئین امضای قرارداد تأسیس مرکز نوآوری و فناوری «سروینو» بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت نفت و گاز سرو و با مشارکت بانک رفاه کارگران برگزار شد. این همکاری به منظور حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم استارت‌آپی و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر نوآوری انجام شد.

در این آئین مهندس امیر هومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو، اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و محمدجواد عامری معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر حاضر بوده و سند همکاری و تفاهم‌نامه تأسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو را به امضا رساندند.

امیر هومن کریمی وثیق در آئین امضای قرارداد تاسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را در اولویت قراردادن همکاری با جوانان نخبه دانست و گفت: امروز با پیوند صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از نیروی جوان جامعه در مسیر تولید ثروت برای کشور گام برمی‌داریم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو با اشاره به اهمیت همکاری صنعت و دانشگاه گفت: این شرکت دانش‌بنیان در تلاش است تا با هم‌افزایی با دانشگاه، نوآوری در فعالیت‌های اقتصادی خود را توسعه دهد.

کریمی وثیق خاطرنشان کرد: با حضور بانک رفاه کارگران به عنوان رکن مالی این تفاهم‌نامه قطعا توسعه و پیشرفت حاصل می‌شود. ما امروز با بکارگیری جوانان در تلاش هستیم تا امید را بار دیگر در کشور زنده و فضای‌ ایده‌آلی در کشور ایجاد کنیم تا به تولید ثروت در کشور بیانجامد.

وی افزود: هدف اصلی ما تولید ثروت در کشور با بهره‌گیری از نخبگان جوان است. در این مسیر تعامل با جوانان نخبه اولویت اصلی شرکت دانش‌بنیان سرو است.

هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه‌ها

محمدجواد عامری، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در این آیین با بیان این که دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مادر دانشگاه‌های کشور است و در مسیر رفع نیازهای کشور قدم بر می دارد، گفت: مجموعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاش است تا گره‌های صنعت را باز کند و بر همین اساس ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه تاسیس کرده و امروز به عنوان هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه ها فعال هستیم.

او افزود: صنعت امروز به سمت دانشگاه در حال حرکت است و دانشگاه نیز با نوآوری به سمت رفع نیازهای حوزه صنعت حرکت می‌کند. پیوند دانشگاه و صنعت با مشارکت رکن مالی که بانک‌ها هستند، در این فضا قطعا می‌تواند نتیجه بخش باشد.

همچنین اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر این که چنین تفاهم‌نامه‌هایی مسیر رشد و توسعه کشور را هموار می‌کند، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط صنعت و دانشگاه مولفه‌ای بسیار مهم است و خوشبختانه بانک رفاه کارگران نیز در این مسیر به عنوان حامی و تسهیلگر فعال شده است.

او افزود: بانک رفاه کارگران با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده است، می تواند در مسیر مهار تورم و رشد تولید نقش آفرینی کند که مشخصا کمک به توسعه علم و فناوری می تواند در این عرصه موثر باشد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: بر همین اساس استفاده از ابزارهای نوین بانکی در این مسیر در دستور کار قرار گرفته و به دنبال آن هستیم تا با استفاده از منابع ارزی داخلی و خارجی و ابزارهای سیستم بانکی، در مسیر رونق دانش‌بنیان‌ها گام برداریم. امید است اقدامات موثری بر این اساس در مسیر رشد تولید انجام شود. اقداماتی که بی‌شک یکی از نمونه‌های آن فعالیت‌های شرکت نفت و گاز سرو است.

بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از 27 تا 30 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی با حضور 1500 شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شدو از این میان حدود 500 مجموعه، دانش‌بنیان هستند و دستاوردهای خود را عرضه کرده و برای توسعه بازار خود تلاش می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول