اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واگنر: کنترل کامل «باخموت» را به دست گرفتیم

رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه از تسلط کامل نیروهای خود بر شهر باخموت در شرق اوکراین پس از ۲۲۴ روز درگیری خبر داد.

واگنر: کنترل کامل «باخموت» را به دست گرفتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه با انتشار ویدئویی، از تسلط کامل نیروهایش بر «آرتموفسک» (باخموت) در شرق اوکراین که ماه‌هاست درگیری در آن در جریان است، خبر داد. به گفته وی، تسلط کامل بر باخموت ۲۲۴ روز طول کشید.

به گزارش الجزیره، پریگوژین ضمن این ادعا که «برخلاف گفته‌های سخنگوی وزارت دفاع روسیه ما در این شهر تنها جنگیدیم»، گفت نیروهای گروه واگنر از پنجشنبه (۲۵ مه، چهارم خرداد) ترک باخموت را آغاز می‌کنند و شهر را به ارتش روسیه تحویل می‌دهند. 

وی گفت نیروهایش از ۲۵ مه برای استراحت و آموزش مجدد از باخموت خارج می‌شوند و تاکید کرد: ما کل شهر را خانه به خانه گرفتیم. 

به نوشته رویترز، هنگامی که پریگوژین در ویدئوی مذکور درباره تسلط کامل بر باخموت سخن می‌گوید، صدای انفجارهایی در دوردست شنیده می‌شود. 

اظهارات رئیس واگنر در حالی است که سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین مدعی شده همچنان بخش جنوب غربی باخموت در کنترل نیروهای اوکراینی است. 

 

 

رئیس گروه نظامی  واگنر پنجشنبه گفته بود نیروهای این گروه در باخموت پیشروی کرده‌اند و همچنان درگیری شدید در اطراف برخی ساختمان‌هایی که تحت کنترل نظامیان اوکراینی است، ادامه دارد.

ماه‌ها درگیری در شهر باخموت  که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، جریان داشته است. پیش‌تر گزارش شده بود بیش از ۹۰ درصد باخموت در کنترل نیروهای روسیه است و ارتش اوکراین تنها بر بخش‌های کوچکی از غرب آن تسلط دارد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول