اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نگرانی رهبران جهان از قدرت فناوری/ برای هوش مصنوعی استاندارد فنی جهانی تصویب کنید

رهبران کشورهای گروه7 خواستار توسعه استانداردهای فنی جهانی برای هوش مصنوعی شدند.

نگرانی  رهبران جهان از قدرت فناوری/ برای هوش مصنوعی استاندارد فنی جهانی تصویب کنید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رهبران کشورهای گروه هفت (جی7) روز شنبه خواستار توسعه و پذیرش استانداردهای فنی برای قابل اعتماد نگه داشتن هوش مصنوعی شدند و گفتند که حاکمیت این فناوری با رشد آن همگام نبوده است.

رهبران کشورهای این گروه که در هیروشیما، ژاپن ملاقات کردند، معتقدند که رویکردها برای دستیابی به چشم انداز مشترک و هوش مصنوعی قابل اعتماد متفاوت است، آنها در بیانیه ای گفتند که قوانین فناوری های دیجیتال مانند هوش مصنوعی باید مطابق با ارزش های دموکراتیک مشترک ما باشد.

این توافق پس از آن حاصل شد که اتحادیه اروپا که در جی7 شرکت می کند، در این ماه به تصویب قانونی برای مدیریت فناوری هوش مصنوعی نزدیک شده، که اولین قانون جامع هوش مصنوعی در جهان است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت: «ما می‌خواهیم سیستم‌های هوش مصنوعی صرف نظر از منشأشان دقیق، قابل اعتماد، ایمن و بدون تبعیض باشند».

رهبران جی7 گفتند که باید فوراً فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی مولد را بررسی کنند، زیرمجموعه‌ای از فناوری برپایه برنامه چت‌جی‌پی‌تی رایج شده است.

ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی، ایلان ماسک و گروهی از متخصصان هوش مصنوعی را تحت فشار قرار داد تا چند ماه پیش زنگ خطر را به صدا درآورده و خواستار توقف شش ماهه در توسعه سیستم‌های قدرتمندتر شوند. یک ماه بعد، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا از رهبران جهان خواستند راه‌هایی برای کنترل فناوری‌های هوش مصنوعی بیابند و گفتند که آنها سریع‌تر از حد انتظار در حال توسعه هستند.

سم آلتمن، مدیر عامل شرکت اپن‌ای‌آی و مالک چت‌جی‌پی‌تی روز سه شنبه در سنا آمریکا گفت که ایالات متحده باید مجوز و الزامات آزمایشی را برای توسعه مدل های هوش مصنوعی در نظر بگیرد.

رهبران جی7 روز جمعه توافق کردند که تا پایان سال جاری یک مجمع وزیران به نام « Hiroshima AI process» برای بحث در مورد موضوعات مربوط به هوش مصنوعی مولد، مانند حق نسخه‌برداری و اطلاعات نادرست، ایجاد کنند.

این رهبران همچنین از سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان همکاری و توسعه اقتصادی خواستند تا تحلیل‌هایی را در مورد تأثیر تحولات سیاستی در نظر بگیرند.

این نشست پس از نشست وزرای دیجیتال جی7 در ماه گذشته انجام شد، جایی که اعضای آن (ایالات متحده، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا) گفتند که باید قوانین هوش مصنوعی مبتنی بر ریسک را اتخاذ کنند.

همچنین انتظار می‌رود اتحادیه اروپا و ایالات متحده 9و10خرداد در شورای تجارت و فناوری در سوئد درباره فناوری‌های نوظهور تبادل نظر کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول