اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان سد بخش‌آباد را در فراه احداث می‌کند

طالبان اعلام کرد که یک سد مهم و حیاتی در فراه در ولایت غربی افغانستان ساخته می‌شود.

طالبان سد بخش‌آباد را در فراه احداث می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی نخست وزیر طالبان امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت)  گفته است که ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیری و مولوی عبداللطیف منصور وزیر انرژی و آب، کار ساخت سد بخش آباد در فراه را افتتاح کردند.

در مراسم افتتاحیۀ این سد ملا برادر گفته است که سد بخش آباد برای ولایت فراه یک پروژه مهم و حیاتی است و ما با تمام توان پیرامون تکمیل کار این پروژه در کنار مردم فراه هستیم، این وعده تنها به الفاظ نه بلکه با خلوص نیت در عمل آن را تکمیل خواهیم کرد.

معاون نخست وزیر طالبان افزود:« امارت اسلامی حل مشکلات مردم ولایت فراه را مسئولیت خود میداند، ما باید سال گذشته سعی می کردیم تا آب اینسد را امسال ذخیره می کردیم و آب آن ضایع نمی شد، اما برای امارت اسلامی مشکلات فراوانی در کشور  به میراث مانده است، که حل همۀ آن در یک زمان ممکن نیست.»

این مقام طالبان گفته است که بازسازی زیربناهای افغانستان به کاری بیشتر نیازمند است و به طور جدی سعی نموده ایم تا در میدان اقتصاد شاهد تحولات بهتر باشیم.

سد بخش آباد با داشتن ۵۰ کیلومتر طول از جناح راست و ۵۲ کیلو متر از سمت چپ ظرفیت آبیاری ۶۸ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین را دارد. گفته شده است که روند ساخت این پروژه با جدیت دنبال و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که اخیرا مقامات ایران از طالبان به دلیل عدم رعایت حق آبه این کشور انتقاد کردند. 

در این راستا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به چابهار پیرامون حق آبه هیرمند گفته بود که به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند.

رئیس جمهور ایران افزوده است: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند، حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود و این مسأله چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود.

وی بیان کرد: حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید، دولت مصمم است حق مردم کشور را هرجا باشد بگیرد.

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول