اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی: غربی‌ها صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه جدید برخی مقامات آمریکایی و اروپایی گفت: سیاستمداران غربی‌ به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها، صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند.

کنعانی: غربی‌ها صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات مداخله جویانه جدید برخی مقامات آمریکایی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاستمداران غربی به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و نمایش چهره‌ای به ظاهر بشردوستانه از خود، بهتر است صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند و وقت خود را مصروف تامین حقوق انسانی و مطالبات شهروندی آنان کنند.

کنعانی ادامه داد: نقض گسترده حقوق اولیه شهروندان غربی از جمله حق آزادی بیان و توسل پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت مُفرَط علیه مردم معترض در اروپا و آمریکا در کنار صدور بیانیه‌های سیاسی در مورد قوانین داخلی سایر کشورها، به وضوح نشان دهنده استفاده ابزاری از حقوق بشر به منظور پیشبرد اهداف و تحقق منافع نامشروع سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بسیار مضحک است که کسانی که خود سابقه سنگینی از نقض فاحش حقوق بشر علیه دیگر ملت ها را دارند و در کشور خود نیز علنا مشغول نقض حقوق شهروندان خود هستند و نیز در مقابل فجایع و جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سکوت کرده و حتی موضع حمایتی می‌گیرند، در مورد اجرای احکام قضایی نسبت به قاتلان و ترویج دهندگان خشونت علیه جان و آرامش و امنیت مردم ایران اظهارنظر می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضایی و اخلاقی برای اظهارنظر در موضوعات قضایی و حقوق بشری دیگر کشورها را ندارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول