اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اقدام جدید هند علیه گوگل/ قوانین ضدانحصار را رعایت کنید

هند قصد دارد پس از نقض قوانین ضد انحصار توسط گوگل، علیه این شرکت اقداماتی را انجام دهد.

اقدام جدید هند علیه گوگل/ قوانین ضدانحصار را رعایت کنید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری اطلاعات هند اعلام کرد که یک ناظر ضد انحصار سال گذشته متوجه شد که گوگل از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده و دولت هند قصد دارد علیه شرکت آلفابت(مادر گوگل) اقدام کند.

سازمان ضد انحصار هند در ماه اکتبر(مهر و آبان) گوگل را در دو مورد که شامل سوء استفاده از موقعیت تسلط خود بر بازار سیستم عامل اندروید و تشویق توسعه دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای آن بود، 275 میلیون دلار جریمه کرد.

چاندراسخار، در مصاحبه ای به رویترز گفت که چنین یافته هایی جدی هستند و باعث نگرانی عمیق دولت هند می شود و ما اقدام خود را علیه گوگل انجام خواهیم داد.

وی افزود که این وزارت اقداماتی را اندیشیده و در هفته های آینده عملی خواهد کرد. او از مشخص کردن نوع سیاست یا اقدام نظارتی دولت خودداری کرد.

چاندراسخار، که یکی از بالاترین مقام‌های دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است، گفت: «این موضوع نگران‌کننده است، نه فقط برای ما، بلکه برای کل اکوسیستم دیجیتال در هند نگران‌کننده است».

گوگل به درخواست اظهارنظر درباره اظهارات وزیر پاسخ نداد. چاندراسخار در پاسخ به این سوال که آیا در مورد این موضوع با گوگل مذاکره کرده است، گفت: «نیازی به هیچ بحثی نیست. نتیجه دادگاه مشخص است».

یک دادگاه هند در فروردین ماه گفت که یافته های کمیسیون رقابت هند در مورد رفتار ضدرقابتی گوگل در بازار اندروید درست است.

ناظر رقابت هند پس از اینکه بسیاری از استارت‌آپ‌ها ادعا کردند که سیستم هزینه خدمات جدیدی که گوگل برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای استفاده می‌کند، تصمیم قبلی کمیسیون رقابت در ماه اکتبر را نقض کرده تحقیق دیگری را در مورد گوگل آغاز کرده است.

به دنبال فرمان دانحصار اندروید در هند، گوگل نیز مجبور شد تغییرات گسترده ای در نحوه بازاریابی سیستم عامل موبایل خود در این کشور ایجاد کند.

حدود 97 درصد از 620 میلیون گوشی هوشمند هند بر روی اندروید اجرا می شوند و این شرکت هند را به عنوان بازار رشد حیاتی به حساب می آورد.

شرکت‌های دیگری مانند اپل  و آمازون نیز به دلیل اقدامات ضد رقابتی در هند با پرونده‌هایی روبرو هستند. چاندراسخار گفت که دولت مایل است اقداماتی را برای اطمینان از حفاظت از اقتصاد دیجیتال هند انجام دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول