اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

این باکتری‌ها چاقی را پیش‌بینی می‌کنند

باکتری‌های روده یک کودک نوپا پیش‌بینی می‌کند که آیا آن‌ها در 5 سالگی اضافه وزن خواهند داشت یا خیر.

این باکتری‌ها چاقی را پیش‌بینی می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس تحقیقات جدیدی که در کنگره چاقی امسال اروپا ارائه شده است، ترکیب و حجم باکتری های روده در کودکان نوپا در 3.5 سالگی، پیش بینی کننده شاخص توده بدنی در سن 5 سالگی است( صرف نظر از اینکه آنها نارس متولد شده اند یا نه).

این یافته‌ها همچنین تفاوت‌هایی را در باکتری‌های مستعمره‌کننده روده در بزرگسالان مبتلا به چاقی مشخص کردند و نشان می دهند که تغییرات در میکروبیوتای روده که مستعد چاقی بزرگسالان است از اوایل کودکی شروع می‌شود.

ساختار میکروبیوتای روده در ماه‌ها و سال‌های اول زندگی رشد و تغییر می‌کند و اختلال در رشد آن با شرایطی در ادامه زندگی از جمله بیماری التهابی روده، دیابت نوع 1 و چاقی دوران کودکی مرتبط است.

یکی از محققان این طرح گفت:« دلیل این که باکتری‌های روده بر وزن تأثیر می‌گذارند این است که میزان جذب چربی را تنظیم می‌کنند». کودکانی که نسبت فیرمیکوت به باکتروئیدت بیشتری دارند کالری بیشتری جذب می کنند و احتمال افزایش وزن بیشتر است.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که شش نوع خاص از باکتری‌های روده در 5 سالگی پیش‌بینی‌کننده شاخص توده بدنی هستند.

جالب توجه است که برخی از انواع باکتری ها نیز با تغییرات در امتیاز شاخص توده بدنی بین 2 تا 5 سالگی مرتبط بودند و برخی از آنها در سرعت پیشرفت بالاتر این امتیاز در سنین بین 2 تا 5 سال دخیل بودند.

میکروب‌های روده به‌عنوان عامل مهم در اوایل زندگی می‌تواند بر افزایش وزن در دوران کودکی و زندگی بعدی تأثیر بگذارد. یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی متمایز نقش مهمی در ایجاد چاقی ایفا می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول