اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تاثیر ورزش روی آنفلوآنزا و ذات‌الریه کشف شد

طبق تحقیقات جدید، فعال بودن می‌تواند به جلوگیری از خطر مرگ ناشی از آنفلوآنزا و ذات‌الریه کمک کند.

تاثیر ورزش روی آنفلوآنزا و ذات‌الریه کشف شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت فارس به نقل از سی‌ان‌ان، طبق مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه (26 اردیبهشت) در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شد، رعایت دستورالعمل‌های بدنی برای فعالیت‌های هوازی و تقویت‌کننده عضلات، خطر مرگ ناشی از آنفلوآنزا و ذات‌الریه را تا ۴۸درصد کاهش می‌دهد.

طبق دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده صادر شده، بزرگسالان باید در هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط و 2 یا چند روز فعالیت های تقویت عضلانی متوسط داشته باشند. طبق این مطالعه، رعایت هر دو توصیه، خطر مرگ ناشی از آنفلوآنزا یا ذات الریه را تقریباً به نصف کاهش می دهد.

این مطالعه همچنین با مطالعات مختلف که نشان می‌دهد ورزش منظم به طور چشمگیری خطر مرگ ناشی از کووید 19 را به شیوه‌ای مشابه کاهش می‌دهد، مطابقت دارد.

دانشمندان دریافتند هر سطح از فعالیت بدنی هوازی، حتی در مقادیر کمتر از حد توصیه شده، خطر مرگ ناشی از آنفلوآنزا و ذات الریه را در مقایسه با عدم انجام فعالیت هوازی کاهش می دهد.

این مطالعه نشان داد 10 تا 149 دقیقه فعالیت بدنی هوازی در هفته با کاهش 21 درصدی خطر مرگ ناشی از آنفلوآنزا و ذات الریه مرتبط است.

این مطالعه نشان داد با توجه به این موضوع، هیچ مزیت اضافی برای افرادی که بیش از 600 دقیقه در هفته فعالیت هوازی داشتند، مشاهده نشد.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند این مطالعه‌ای مشاهده ای است و نمی‌تواند در این مورد که چه چیزی باعث مرگ و میر شده یا از آن جلوگیری می کند ادعایی داشته باشد.

این مطالعه اضافه کرد: ورزش‌هایی مانند بلند کردن وزنه، اسکات، لانژ یا حتی باغبانی سنگین می تواند به عنوان فعالیت تقویت کننده عضلات شما محسوب شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول