اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خطر افزایش وزن در 3 دهه اول زندگی برای مردان چیست؟

مطالعه جدید نشان داد افزایش وزن در اوایل زندگی خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را تا 27 درصد افزایش می‌دهد.

خطر افزایش وزن در 3 دهه اول زندگی برای مردان چیست؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت فارس به نقل از گاردین، مطالعه جدید روی بیش از 250هزار مرد سوئدی ارتباط قوی خطر ابتلا به سرطان پروستات کشنده و اضافه وزن را نشان می‌دهد.

تحقیقات اولیه نشان داد مردانی که قبل از 30 سالگی اضافه وزن دارند، نسبت به افرادی که وزن دوران نوجوانی خود را حفظ کرده اند، در سنین بالا 27 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد افرادی که از 17 تا 60 سالگی حداقل نیم کیلوگرم در سال وزن اضافه می کنند، 10 درصد بیشتر در معرض خطر سرطان پروستات تهاجمی و 29 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کشنده پروستات قرار دارند.

مردی که در سنین 17 تا 29 سالگی 13 کیلوگرم وزن اضافه می کند با 13 درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی و 27 درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان کشنده پروستات مواجه است.

این یافته ها، که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند، بخشی از مطالعه توسعه چاقی و بیماری در سوئد از سال 1963 تا 2014 بود. محققان داده های مردان سوئدی را که حداقل سه بار در سنین 17 تا 60 سالگی اندازه گیری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

بیشتر دانستن در مورد عواملی که باعث ایجاد سرطان پروستات می‌شوند، کلید پیشگیری از آن است. بنابراین جلوگیری از افزایش شدید وزن در مردان جوان برای پیشگیری از سرطان پروستات ضروری است.

سرطان پروستات با بیش از 1.4 میلیون مورد ابتلا در سال شایع ترین سرطان در مردان است. در بریتانیا از هر شش مرد یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود.

بر اساس تحقیقات قبلی غلظت بالای هورمونی که در رشد و تکامل سلولی نقش دارد با خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط بوده است. سطح این هورمون در افراد چاق افزایش می یابد و افزایش شدید وزن ممکن است به این افزایش و ایجاد سرطان کمک کند.

در حالی که این نتایج جالب هستند، تحقیقات بیشتری برای درک کامل ارتباط بیولوژیکی بین چاقی و سرطان پروستات مورد نیاز است. حفظ وزن سالم می تواند در برابر بسیاری از سرطان ها محافظت کند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که سرطان پروستات می تواند مردان را با هر وزن، شکل و اندازه ای تحت تاثیر قرار دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول