اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

احمدوند: شیب یارانه کاغذ باید به سمت مصرف‌کننده برود نه تولیدکننده

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما یارانه‌ کاغذ را حمایت از ناشر نمی‌دانیم بلکه حمایت از کالای خوب خواندنی است. شیب یارانه هم باید به سمت مصرف‌کننده برود نه تولیدکننده.

احمدوند: شیب یارانه کاغذ باید به سمت مصرف‌کننده برود نه تولیدکننده

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرده و ۳۰ اردیبهشت به کار خود پایان می‌دهد. امروز ۲۶ اردیبهشت همزمان با هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، نشست «توسعه آثار دفاع مقدس» در غرفه «مجمع ناشران دفاع مقدس» واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهریار امینیان مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس و رحیم مختومی نویسنده و ناشر دفاع مقدس و رئیس هیأت‌ مدیره مجمع ناشران برگزار شد.  

در این نشست هر یک از مدیران و نمایندگان ناشران درد دل‌ها و دغدغه‌های خود را با احمدوند، امینیان و مختومی در میان گذاشتند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.

احمدوند در پایان جلسه مطرح کردن پیشنهادات را بجای شکایات بهتر دانست و خطاب به ناشران گفت: قول می‌دهم به کمک نیروها و منابعی که در اختیار داریم به پیشنهادات شما رسیدگی کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه‌ای در زمینه تولید و توزیع کاغذ ندارد؛ اما به دلیل حمایت از ناشران، وزارتخانه وارد این حوزه شده است.

وی تأکید کرد: تفکیکی بین ناشران دولتی و خصوصی قائل نیستم چرا که خیلی از آثار ارزشمند دفاع مقدس را ناشران خصوصی تولید و توزیع کرده‌اند. در نمایشگاه کتاب به ناشری که کیفیت و کمیّت تولید بیشتری داشته باشد، سهم بیشتری می‌رسد.

احمدوند گفت: ما یارانه‌ کاغذ را حمایت از ناشر نمی‌دانیم بلکه حمایت از کالای خوب خواندنی است. شیب یارانه هم باید به سمت مصرف‌کننده برود نه تولیدکننده.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خرید کتاب موازی و مساوی با ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیست، وقتی فرهنگ دفاع مقدس ترویج می‌شود که کتاب در سبد مصرفی مردم برود و کتاب‌ها خوانده شود.

ویدر پایان اعلام کرد: ارشاد و دولت نباید تشکل ساز باشند بلکه باید از آن حمایت کنند. اگر نویسندگان دور هم جمع شوند و تشکل تشکیل دهند، ما هم از نظر مالی و اداری از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول