اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

3 کشته و 6 زخمی قربانی تیراندازی جدید در آمریکا

مهاجم مسلح ۱۸ ساله محله‌ای در ایالت «نیومکزیکو» را به گلوله بست و قبل از کشته شدن در تیراندازی پلیس، سه نفر را کشت و شش نفر را زخمی کرد.

3 کشته و 6 زخمی قربانی تیراندازی جدید در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام‌های آمریکایی، یک مرد مسلح ۱۸ ساله روز دوشنبه (۱۵ مه) به سمت عابران، خانه‌ها و خودروها در محله‌ای در «نیومکزیکو» تیراندازی کور کرد و سه نفر را کشت و شش نفر را قبل از این که به ضرب گلوله پلیس خارج از یک کلیسا کشته شود، زخمی کرد. 

این تیراندازی اواخر صبح دوشنبه در منطقه‌ای مسکونی در «فارمینگتون» در ۲۹۰ کیلومتری شمال غرب «البوکرکی» بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکو رخ داد. 

به گفته «شانیس گونزالس» سخنگوی پلیس فارمینگتون، سه غیرنظامی کشته و شش نفر از جمله دو مامور پلیس که در جریان تبادل تیر بین پلیس و مرد مسلح شرکت داشتند، زخمی شدند. 

او به خبرگزاری رویترز گفت فرد مسلح حدود نیم کیلومتر را پای پیاده پرسه زده و به سمت افراد رهگذر شلیک کرده بود و در نهایت خارج از یک کلیسا با ماموران پلیس مواجه و در تیراندازی متقابل کشته شد. 

«استیو هبه» رئیس پلیس فارمینگتون در پیامی ویدئویی این حادثه را «ناگوار» خواند و افزود مرد مسلح دستکم از سه اسلحه برای تیراندازی استفاده کرد و در جریان آن به حداقل شش خانه و سه خودرو شلیک کرد. 

پلیس گفت تصور می‌شود مهاجم ۱۸ ساله به تنهایی عمل کرده و اطلاعات بیشتری در دست نیست. بخش‌هایی از این تیراندازی مرگبار ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که پلیس صحت این فیلم‌ها را تایید کرده است. در این فیلم‌ها، مردی مشکی‌پوش و اسحله به دست در حال قدم زدن اطراف کلیسا دیده می‌شود. 

 

 

فارمینگتون در دسامبر ۲۰۱۷ هم صحنه تیراندازی مرگبار در یک دبیرستان بود که در آن یک مرد مسلح جان دو دانش‌آموز را قبل از کشتن خود گرفت. 

طبق گزارش مرکز «آرشیو خشونت‌های مسلحانه»، کشتار دوشنبه جدیدترین مورد از حداقل ۲۲۵ تیراندازی جمعی ثبت شده در سال جاری میلادی در ایالات متحده بود. 

بر اساس آمار این مرکز، مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده که تا شنبه (ششم مه، ۱۶ اردیبهشت) رخ داده، جان خود را از دست داده‌اند. در بین افراد قربانی، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول