اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف تاثیر صحبت کردن بزرگسالان روی مغز نوزادان

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهند که صحبت کردن با نوزادان به شکل گیری ساختار مغز کمک می‌کند.

کشف تاثیر صحبت کردن بزرگسالان روی مغز نوزادان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، دانشمندان بین سطوح صحبت کردن بزرگسالان با نوزادان و ماده میلین که اعصاب را احاطه کرده و سیگنال‌ها را کارآمدتر می‌کند، ارتباط پیدا کردند.

محققان می گویند میزان گفتار بزرگسالان (که کودکان در سال های اولیه خود در معرض آن قرار می گیرند) ممکن است به شکل گیری ساختار مغز آنها کمک کند.

قبلاً مطالعات نشان داده‌اند که صحبت کردن با کودکان خردسال می‌تواند به بهبود پردازش زبان و تقویت دایره لغات آنها کمک کند.

اکنون محققان می‌گویند رابطه‌ای بین میزان صحبت بزرگسال و غلظت ماده‌ای در مغز (میلین) که اعصاب را احاطه کرده یافته‌اند. با رشد مغز، میزان میلین افزایش می یابد. با این حال، تیم دریافتند، صحبت بیشتر بزرگسالان با کودکان 30 ماهه، با مقادیر بالاتر میلین در مسیرهای مرتبط با زبان در مغز مرتبط است. در مقابل، برای کودکان شش ماهه، مقادیر بیشتری از گفتار بزرگسالان با غلظت کمتر میلین همراه بود.

محققان اعلام کردند که در حال حاضر به تحقیقات بیشتری نیاز است و هنوز مشخص نیست که نتایج تا چه حد با نتایج در کودکان مرتبط است.

این تحقیق یافته‌های جدیدی را به دست آورده است اما ثابت نمی‌کند گفتار بیشتر باعث میلین‌سازی بیشتر می‌شود. دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند که تفاوت های فردی در توانایی زبان با ژنتیک مرتبط است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول