اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

واگذاری سهام ۳ شرکت به ۸۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته در روز ولادت حضرت معصومه (س)

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان بازنشسته پرداخت.

واگذاری سهام ۳ شرکت به ۸۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته در روز ولادت حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری که امروز در محل این مؤسسه برگزار شد، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته دچار چالش‌هایی بود که عالمانه ورود کردیم و مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های علمی اقداماتی انجام شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، سود بود، گفت: در بخش سودآوری، کمیته‌هایی در سطح مؤسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها تشکیل شد و مدیریت بهره‌ورانه رخ داد؛ در همین راستا در بخش سود بیش از ۱۰۰ درصد وعده‌ها محقق شد.

نجف‌پور کردی ادامه داد: در بخش نظام و سبد سرمایه‌گذاری، گام‌های بلندی برداشته شد که در بخش تخصصی‌سازی فعالیت‌ها، هلدینگ صنعتی و معدنی ایجاد شد تا شرکت‌های صنعتی مثل ماشین‌سازی تخصصی اداره شوند و بهره‌وری بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در بخش پتروشیمی، تک محصولی یا متانولی بود، گفت: هدف‌های روشنی در این راستا مشخص شد و قدم‌هایی برداشته شد و سهم متانولی‌ها را کاهش و سهم سایر پتروشیمی‌ها را افزایش دادیم. 

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتالی، اظهار کرد: در این راستا پرتفوی سرمایه‌گذاری اصلاح شد و در بستر اقتصاد دیجیتال، ابر سامانه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ضمن اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری، شرکت هواپیمایی با برند ایروان متعلق به فرهنگیان فعالیت خود را آغاز کرد و در همین ماه، پرواز این دفتر هواپیمایی انجام شد.  

نجف‌پور کردی با تأکید بر اهمیت جایگاه معلمان افزود: در گذشته زمان زیادی طول می‌کشید تا فرهنگیان بازنشسته به مطالبات بازنشستگی دست یابند که در حال حاضر کمتر از ۲۰ روز طول می‌کشد تا فرهنگیان بازنشسته، مطالبات خود را دریافت کنند و به سرعت سود را نیز پرداخت می‌کنیم. 

وی با اشاره به حضور فرهنگیان به عنوان مدیران در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: در حال حاضر۴۴ درصد مدیران این صندوق از اعضای صندوق ذخیره و خانواده فرهنگیان هستند. 

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به پرونده حقوقی در صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان کرد:  ۹۰۰ پرونده حقوقی با ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان داشتیم که تلاش کردیم به سرانجام برسانیم مثلا یک پرونده با ۳۵۰۰ میلیارد تومان به نتیجه نهایی رسیده است. 

نجف‌پور کردی به ارزش مالکانه اشاره کرد و گفت: یک عضو صندوق ذخیره فرهنگیان توقع دارد در زمانی که از این صندوق خارج می‌شود علاوه بر وجوه خودش، دولت و سودی که حاصل شده است، ارزش مالکانه که ارزش روز دارایی‌هاست، احصا شده و به او پرداخت شود. این موضوع از مطالبات به حق و ۱۲ ساله یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی است. 

وی اضافه کرد: این طرح ارزش مالکانه دارای پیچیدگی‌هایی است و ورود به آن سخت بود اما ما از نخبگان بازار اقتصاد و سرمایه دعوت کردیم و کارگروه علمی تشکیل دادیم و ۱۰ روش علمی احصا شد؛ در این راستا مدل اجرایی ایجاد شد و قرار بود ظرف یک سال انجام دهیم که اکنون با گذشت ۶ ماه، فاز اول اجرایی شد. 

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ۳۵۰۰ نفرساعت کار علمی و کارشناسی در ۵ ماه گذشته انجام شد و اعلام کردیم که در اردیبهشت ۱۴۰۲، فاز اول طرح مالکانه انجام می‌شود و عملیات مالی ۲۷ سال گذشته شفاف‌سازی شد؛ همچنین هر نوع مغایرت مالی با وسواس بررسی شد و تمام دیتاها را بازمهندسی کردیم و سهم معلم در این پرتفوی دارایی مشخص شد. 

وی افزود: در ادامه باید بررسی شود که دارایی صندوق دقیقا چیست و ارزش هر شرکت و هلدینگ مشخص شود تا سهم هر معلم اعلام شود. در این راستا امروز یک به یک شرکت‌ها در مسیر بورسی شدن هستند.  

نجف‌پور کردی با طرح این پرسش که شاید معلمان سؤال کنند که آیا مسؤولان صندوق راست می‌گویند، ادامه داد: شرکت‌های گوناگون و هلدینگ ها در مسیر مشخص کردن ارزش دارایی‌ها هستند اما در کنار آن برخی شرکت‌ها در مسیر بورسی شدن هستند و تا چند روز آینده یعنی روز ولادت حضرت معصومه(س)، سهام شرکت‌های بیمه معلم، ماشین سازی اراک و بازرسی و مهندسی به ۸۰۰ هزار معلم بازنشسته، از کارافتاده و انصرافی‌ها اهدا می‌شود؛ در این مرحله به هر فرد به طور متوسط سهام داده می‌شود که این رقم تا یک میلیون یا یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان است. 

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از دارایی‌های صندوق برای شاغلان است، گفت: دارایی‌های شاغلان در صندوق وجود خواهد داشت و ارزش جدید خلق خواهد شد و در زمان بازنشستگی تقدیم می‌شود. 

مدیر عامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: برخی افراد مدت زمان کمی در صندوق بودند و یا در دوره‌ای که در صندوق بودند، نرخ تورم پایین بود، پس سهام آنها کمتر است؛ همانطور که اعلام شد در سهام مواردی چون واریز فرد، واریز دولت، سود، نرخ تورم تأثیر دارد اما برای کسانی که سهم‌شان کم بود سهام در این مرحله ندادیم و در مرحله بعدی که ارزش سهام همه شرکت‌ها برایشان محاسبه شد، تقدیم‌شان می‌شود. 

وی با اشاره به مهلت تعیین شده تا پایان اردیبهشت برای دریافت کد بورسی از سوی اعضا، گفت: تاکنون دوسوم اعضا کد بورسی گرفتند. البته آنهایی که کد بورسی نگرفته‌اند، سازمان بورس مهلتی داده است که سهام‌شان ذخیره شده و محفوظ باشد. 

نجف‌پور کردی افزود: مدیریت سهامی که به فرهنگیان داده می‌شود با خود معلمان است و ما هیچ دخالتی نداریم. فرهنگیان می‌توانند از بستر سایت صندوق ذخیره فرهنگیان جزئیات سهام خود و اطلاعات آن را مشاهده کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول