اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انجام موفقیت آمیز تعبیه نخستین باتری قلبی در غرب مازندران

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل گفت: بخشPacemaker قلبی و الکتروفیزیولوژی برای نخستین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به عنوان سانتر قلب غرب مازندران راه اندازی شد.

انجام موفقیت آمیز تعبیه نخستین باتری قلبی در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، بخش Pacemaker قلبی و الکتروفیزیولوژی برای نخستین بار در غرب مازندران و شهرستان در بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: بخشPacemaker  قلبی (باتری قلب) و الکتروفیزیولوژی قلب برای نخستین بار توسط تیم پزشکی مجرب و توانمند این بیمارستان به عنوان سانتر قلب غرب مازندران به بهره برداری رسید.

دکتر فرزاد قاسمی افزود: واحد پیس میکر قلبی(باتری قلب) و الکتروفیزیولوژی روز یک‎شنبه با انجام اولین مورد تعبیه در غرب مازندران و شهرستان آمل صورت گرفت که در آن پیس میکر قلبی از نوع ICD توسط تیم قلب و عروق انجام شد.

وی با بیان اینکه این اقدام قلبی در کت لب بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد EPS روی داد، تصریح کرد: این رویداد مهم توسط دکتر سیده مهسا نورانی و دکتر مهدی مهدی نژاد به عنوان متخصصان قلب و عروق با پشتیبانی دکتر حمیدرضا وفائی جراح قلب، دکتر حسین عطارزاده متخصص بیهوشی قلب، دکتر صفورا صالحی الکتروکاردیوگرافیست و دکتر فرزاد قاسمی متخصص قلب و عروق در بیمار مرد 61 ساله با تشخیص نارسایی قلبی تعبیه شده و با موفقیت به پایان رسید.

قاسمی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد ارائه خدمات فوق تخصصی قلب و عروق در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به فعالیت بخش آنژیوگرافی، بخش جراحی قلب، بخش اکوکاردیوگرافی مری و بخش الکتروفیزیولوژی و پیس میکر قلبی(باتری قلب) با تلاش پرسنل و تیم پزشکی توانمند تکمیل شد.

وی با اشاره به عملکرد پیس میکر یا باتری قلب در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، گفت: پیس میکر یا باتری های قلبی انواع مختلف از جمله باتری شک دهنده قلب ICD، باتری سه حفره ای CRT و دوحفره ای ضربان ساز PPM دارند که از روش های پیشرفته برای نجات بیماران قلبی و افراد دچار مشکلات قلب محسوب می شوند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول