اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گفت‌وگوی وزیر خارجه مصر و فرستاده سازمان ملل درباره سوریه

وزیر خارجه مصر و فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه درباره تحولات این کشور و مصوبات اخیر اتحادیه عرب درباره آن گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه مصر و فرستاده سازمان ملل درباره سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «گئر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که شکری امروز یکشنبه از پدرسون تماس تلفنی دریافت کرد و دو طرف در راستای تداوم مشورت دوجانبه درباره راهکارهای تعامل با بحران سوریه در سطح کشورهای عربی و جهان، گفت‌وگو کردند.

به گفته ابوزید، شکری و پدرسون درباره تحولات سوریه و مصوبات اخیر شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه عرب به ویژه تصمیم مربوط به مشارکت هیأت‌های سوریه در نشست‌های این شورا و تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات موثر برای حل بحران سوریه مطابق با رویکرد گام به گام بر طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، بحث و تبادل نظر کردند.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، شکری بر ایفای نقش کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران سوریه و همکاری با سازمان ملل و پدرسون و دیگر شرکای بین‌المللی با هدف رفع درد و رنج ملت سوریه تأکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز بر تمایل خود برای همکاری با کمیته وزارتی عربی به منظور حل بحران این کشور تأکید و از ایفای نقش مصر برای تحقق این هدف و هماهنگی مستمر با سازمان ملل قدردانی کرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول