اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میگ-35 جدید روسیه با قابلیت کشف همزمان 30 هدف از جمله اف-22 از 225 کیلومتری

رسانه‌ها از تولید مجدد جت‌های «میگ-35» روسیه با ویژگی‌های جدید از جمله رادارهای قدرتمند و قدرت مانور پذیری بسیار بالا خبر دادند.

میگ-35 جدید روسیه با قابلیت کشف همزمان 30 هدف از جمله اف-22  از 225 کیلومتری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین، تولید انبوه جنگنده روسی «میگ-۳۵» بیش از پیش در رسانه‌های روسیه مطرح شده است.

به گزارش منابع خبری، در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نظامی «ارو ایندیا ۲۰۲۳» در هند مدیرعامل «شرکت هواپیمایی متحد» از تولید جنگنده جدید میگ-۳۵ خبر داد. به گفته کارشناسان، صنایع دفاعی روسیه به شدت نگران این مسئله است که در صورت وقوع درگیری در مقیاس بزرگ، جنگنده کافی وجود نداشته باشد به همین دلیل این شرکت روسی تصمیم گرفته تولید انبوه این جت را از سربگیرد.

هر نیروی هوایی پیشرفته باید از یک سوم هواپیماهای سنگین و دو سوم جنگنده‌های سبک تشکیل شود و این تضمین مستقیم موفقیت نیروهای مسلح آن کشور است. به همین دلیل این شرکت روسی در حال احیای جنگنده‌های میگ-۳۵ است.

هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد میگ-۳۵ روسیه وجود ندارد، اما بنابر برخی گزارش‌های درز شده، ۶ فروند جنگنده  از این نوع  در حال تولید هستند. میگ-۳۵ مزایای زیادی دارد. این جنگنده مجهز به آرایه اسکن الکترونیکی فعال خواهد بود زیرا هر چه دشمن زودتر شناسایی شود، زودتر نابود خواهد شد.

 

بر اساس  این گزارش، این جنگنده قادر است هر هدفی را در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شناسایی کند. این بدان معناست که یک هدف از نوع جنگنده«اف-۲۲»  توسط رادار روسی در فاصله ۱۲۶ کیلومتری شناسایی خواهد شد. جنگنده‌های دیگر از نوع اف-۱۵، اف-۱۶ و اف-۱۸ از فاصله ۲۰۰ کیلومتری در رادار ظاهر می‌شوند.

بسیاری از کارشناسان غربی معتقدند که میگ-۳۵ پیشرفته‌ترین جنگنده روسی خواهد بود. میگ-۳۵ می‌تواند تا ۳۰ هدف را ردیابی کرده و به طور همزمان با ۶ هدف درگیر شود. میگ-۳۵ می‌تواند به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ برسد و تا ارتفاع ۶۵۰۰۰ پا پرواز کند.

در صورت ادامه جنگ در اوکراین، میگ-۳۵ یک موفقیت بزرگ برای روس‌ها خواهد بود. این جنگنده کاملا برای هدف قرار دادن مستقیم تانک‌ها، کشتی‌ها و توپخانه‌های سنگین مناسب است. مجهز به بمب‌های هدایت شونده و غیر هدایت شونده، موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین و یک توپ ۳۰ میلی‌متری بسیار کشنده است. این جنگنده دارای یک غلاف جنگ الکترونیک یکپارچه است که آن را برای حمله به سامانه‌های  دفاع هوایی دشمن بسیار مناسب می‌کند. کارشناسان غربی به این جنگنده برای مانورپذیری امتیاز «A» می‌دهند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول