اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

جذب سرمایه و نمایش دستاوردهای امنیت غذایی در رویداد «پل سرمایه‌گذاری»

سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری با هدف نمایش دستاوردها و جذب سرمایه برای نوآوری و فناوری حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود. اولین رویداد پل به خوراک دام و امنیت غذایی اختصاص دارد که در 31 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

جذب سرمایه و نمایش دستاوردهای امنیت غذایی در رویداد «پل سرمایه‌گذاری»

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نمایشگاه «دستاوردهای دانش‌بنیان حوزه نوآوری و فناوری تولید و تأمین نهاده‌های دامی» به عنوان نخستین پل از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری، 31 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار می‌شود.

این نمایشگاه و رویداد با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محورهای «فناوری‌های نوین در تولید خوراک دام»، «افزایش بهره‌وری و کاهش ضریب تبدیل»، «استفاده از گیاهان مقاوم به شوری آب و خاک»، «استفاده از خوراک‌های نامتعارف و پسماند»، «افزودنی‌های مجاز خوراک دام و طیور»، «استفاده از بیوتکنولوژی در تهیه خوراک دام»، «نوآوری در تجهیزات، بسته‌بندی و حمل‌ونقل و بهره‌برداری از گیاهان نوین» و «تغییر الگوی کشت» برگزار خواهد شد.

تأمین نهاده‌های دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام، طیور و آبزیان در سال‌های اخیر به موضوع مهمی در کشور تبدیل شده و طبق آمارها بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز کشور، وارداتی است. طی سال‌های گذشته بخش مهمی از واردات ایران به نهاده های دامی اختصاص یافته است و از آنجایی که ذرت، جو، کنجاله و بعضی از دانه‌های روغنی مثل سویا نیاز به آب فراوانی دارند، کاشت آنها در کشور به صرفه نیست، اما در عین حال محصولاتی پر اهمیت هستند که جهت افزایش شیردهی، پروار کردن و تولید مثل دام، طیور و آبزیان استفاده می‌شوند.

از سوی دیگر، تحریم‌ها نیز بر معضل تأمین و تولید نهاده‌های دامی و علوفه افزوده است و ادامه روند فعلی با تکیه بر واردات می‌تواند زنجیره امنیت غذایی ما را با تهدید مواجه کند. این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری ثابت کرده است که می‌توان با تکیه بر آن صنایع مختلفی را از بحران نجات داد. بنابراین صنعت دام و طیور نیز نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد. لذا برگزاری رویدادهای سرمایه‌گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش‌پایه این حوزه به نقش‌آفرینان این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه رویداد مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول