اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت 13 مورد 3 قلوزایی در کردستان/ تولد بیشترین چندقلوها در سنندج

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سال گذشته 13 مورد 3 قلوزایی و یک مورد 4 قلوزایی در کردستان ثبت شد که بیشترین چندقلوزایی مربوط به مرکز استان است.

ثبت 13 مورد 3 قلوزایی در کردستان/ تولد بیشترین چندقلوها در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی جوکار شنبه‌شب در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در هر ساعت به طور متوسط در استان 2.5 واقعه ولادت ثبت شده که به لحاظ فراوانی 100 دختر به ازای 107 مولود پسر است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در هر شبانه‌روز به طور متوسط 61 واقعه ولادت در کردستان به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه 22 هزار و 489 واقعه ولادت در سال گذشته در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 4.1 درصد کاهش داشت، گفت: 13 مورد از این موالید به صورت سه قلوزایی و یک مورد چهارقلوزایی بوده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال کردستان، بیشترین موارد دوقلوزایی در استان مربوط به شهرستان سنندج و کمترین آن مربوط به سروآباد بوده است.

جوکار خاطرنشان کرد: 16 هزار و 792 مورد از 22 هزار و 489 واقعه ولادت به ثبت رسیده در استان مربوط به ولادت شهری و 5 هزار و 697 مورد ولادت روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 635 ولادت ثبت شده استان در سال گذشته پسر و  10 هزار و 854 واقعه دختر بوده است، عنوان کرد: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی 30 تا 34 سال با حدود 30.1 درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: مادران کمتر از 15 سال 4 نفر و بین 15 تا 19 سال847 مورد از زایمان‌ها در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

جوکار همچنین افزود: در سال گذشته 5 هزار و 230 مورد واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که 11.5 درصد از این میزان طول ازدواج 1 تا 2 سال داشته‌اند.

به گفته وی، در مجموع 44.7 درصد طلاق‌های ثبت شده مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک بوده است که 90 تا 95 درصد از آنها فرزند ندارند.

وی در پایان اضافه کرد: 24 هزار و 131 مورد شناسنانه نوزاد در سال گذشته در استان صادر شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول