اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقویت ائتلاف کره شمالی با چین همزمان با تحرکات ژاپن و سئول در منطقه

وزارت خارجه کره شمالی از تقویت روابط با متحدان از جمله چین و ملاقات وزیر خارجه خود با سفیر چین در «پیونگ یانگ» خبر داد.

تقویت ائتلاف کره شمالی با چین همزمان با تحرکات ژاپن و سئول در منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کره شمالی روز شنبه از تقویت روابط خود با چین همزمان با تلاش متحدان آمریکا در منطقه علیه خود خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، «چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی به تازگی با «وانگ یاجون» سفیر چین در پیونگ یانگ دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، چین از متحدان متحد اصلی کره شمالی از زمان امضای معاهده  بین دو کشور در سال ۱۹۶۱ بوده است. به دنبال مدتی سردی روابط، رهبر کره شمالی از سال ۲۰۱۸ به سرعت روابط با چین را  ترمیم کرد و اولین سفر بین‌المللی خود را به عنوان رهبر کره شمالی جهت دیدار با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در پکن انجام داد. شی نیز در اولین سفر یک رهبر چین طی ۱۴ سال گذشته، از پیونگ یانگ دیدن کرد

به گزارش فاکس نیوز، این دو دیپلمات موضع ثابت خود را برای توسعه بیشترروابط سنتی و همکاری بین کره شمالی و چین ابراز کردند. روابط دوجانبه بین کره شمالی و چین بخشی از اقدامات این پوینگ یانگ برای توسعه روابط با متحدان است.

 آمریکا به شدت مخالف توسعه روابط کره شمالی با متحدان خود از جمله چین و روسیه است. آمریکا روسیه و چین را از عوامل توانمندی کره شمالی برای انجام آزمایش‌های موشکی که صلح و امنیت در منطقه را تضعیف می‌کند، می‌داند.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل اخیرا در  نشست شورای امنیت اظهار داشت: «کره شمالی از حفاظت کامل دو عضو این شورا چین و روسیه بهره برده است. به زبان ساده‌تر، دو عضو دائم شورای امنیت، "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را تقویت کرده‌اند.»

رهبر کره شمالی اخیرا  در پیام تبریکی به رئیس جمهور روسیه به مناسبت «روز پیروزی» وعده برتری روسیه بر دشمنان را داد. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در پیام تبریکی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهو روسیه گفت که روسیه بر «نیروهای متخاصم» پیروز خواهد شد.

کیم در این نامه ابراز امیدواری کرد که مردم مستحکم روسیه همه چالش‌ها و تهدیدهای دشمن را از بین خواهند برد. کیم افزود که روسیه مبارزه‌ای مقدس را برای تحقق عدالت بین المللی و دفاع از صلح جهانی برابر اقدامات خودسرانه و خودسرانه امپریالیست انجام داده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول