اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

«بوی نم باروت» کتابی برای معرفی قهرمانان واقعی کشور

نویسنده کتاب «بوی نم باروت» گفت: حیف است قهرمانانی که جان بر کف برای آبادانی و امنیت ما رفتند جای خود را به قهرمانان مجازی و کاغذی بدهند، متأسفانه در نمایشگاه شاهد گرایش ناشران به سمت کتاب‌های هنجارشکن هستیم که تمایل قشر جوان و نوجوان به این کتاب‌ها را زیاد می‌کند.

«بوی نم باروت» کتابی برای معرفی قهرمانان واقعی کشور

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا آیین رونمایی و معرفی کتاب «بوی نم باروت» با حضور نویسنده اثر حسین زحمت‌کش و منتقد اثر محمدعلی آقامیرزایی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

زحمت‌کش نویسنده کتاب در ابتدای برنامه گفت: صفر تا صد مصاحبه با شخصیت اول داستان و نگارش متن نهایی با خودم بود. بنده معتقدم اگر مصاحبه، تحقیق و پژوهش با خود نویسنده نباشد، به مرور زمان با چالش‌ها و خلأهای جدی روبه‌رو می‌شود. کتاب اثر سختی بود، چرا که رویدادهای شخصیت اول داستان از دوران طلبگی وی تا بعد از رحلت امام خمینی (ره) را در بر می‌گیرد.

وی افزود: ما در دفاع مقدس سوژه کم نداریم، برای مثال در قشر روحانیت سوژه‌هایی است که به آن کمتر پرداخته شده و این کتاب مسیر جدیدی برای مراجعه به این قشر باز کرده است. انجام مصاحبه تا نگارش نهایی این کتاب تقریباً یک سال و نیم طول کشید و چاپ آن ۴ سال زمان برد و در مهر ۱۴۰۱ کتاب منتشر شد. مصاحبه با شخصیت اول داستان حدود ۵۰ ساعت طول کشید و من برای انجام مصاحبه در تابستان از تهران به قم می‌رفتم، که بسیار طاقت فرسا بود.

زحمت‌کش شهدای امنیت را جزو قهرمانان کشور دانست و گفت: حیف است قهرمانانی که جان بر کف برای آبادانی و امنیت ما رفتند جای خود را به قهرمانان مجازی و کاغذی بدهند و در دنیای حقیقی شناخته نشوند. متأسفانه در نمایشگاه کتاب شاهد گرایش ناشران به سمت کتاب‌های هنجارشکن هستیم که تمایل مردم را به خصوص در قشر جوان و نوجوان به این کتاب‌ها زیاد می‌کنند.

وی در پایان گفت: متأسفانه ایراد از ما است که نتوانستیم قشر جوان و نوجوان را جذب کنیم، کتاب‌هایی که چاپ می‌شود سبک‌هایی از ازدواج سفید، تشویق و ترغیب به مهاجرت و سبک زندگی غربی را به خواننده القاء می‌کند و این کتاب‌ها بسیار پرتیراژ و خواننده است.

در ادامه نشست آقامیرزایی منتقد کتاب گفت: دفاع مقدس بخشی از تاریخ ایران است که به حضور روحانیت کمتر پرداخته شده در حالی که قشر روحانیت در بسیاری از مناطق باعث قوت قلب شده و در جنگ دافاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع)  بسیار حائر اهمیت بوده است.

وی افزود: در زمان جنگ افرادی با تیپ‌های امروزی آن زمان راهی جبهه‌ها شدند و حضور روحانیت باعث شد افراد از فیلتری رد شوند و به درجات رفیع شهادت برسند. نظام استکبار، خصوصاً آمریکا با وجود هالیوود، قهرمان‌های پوشالی ساخته و آن را در ذهن و جان نوجوانان و جوانان کشورهای دنیا فرو می‌کند. این در حالی است که مدافعان وطن، حرم و سلامت ما قهرمانان واقعی این دنیا هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول