اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رخنه هکرها به اطلاعات 237هزار کارمند دولت آمریکا

اطلاعات 237هزار کارمند دولت در وزارت حمل و نقل این کشور افشا شد.

رخنه هکرها به اطلاعات 237هزار کارمند دولت آمریکا

به گزارش گروه علم و پیشرفت فارس به نقل از رویترز، منابع مطلع در روز جمعه گفتند که اطلاعات شخصی 237هزار کارمند فعلی و سابق دولت فدرال در وزارت حمل و نقل ایالات متحده افشا شده است.

این وزارت روز جمعه در ایمیلی به کنگره اطلاع داد که تحقیقات اولیه خود در مورد این مورد از نشت اطلاعات را یافته است.

وزارت حمل و نقل در بیانیه ای به رویترز گفت که این نقض هیچ سیستم ایمنی حمل و نقل را تحت تأثیر قرار نداده است. گفته نشد چه کسی ممکن است مسئول این هک باشد.

کارمندان و آژانس های فدرال در گذشته هم هدف هکرها بوده اند. دو نقض در دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده در سال‌های 2014 و 2015 اطلاعات حساس بیش از 22 میلیون نفر از جمله 4.2 میلیون کارمند و داده‌های اثر انگشت 5.6 میلیون نفر از این افراد را به خطر انداخت.

پیش از این هکرها با استفاده از نرم‌افزار سولارویندز و مایکروسافت به شبکه‌های طبقه‌بندی نشده وزارت دادگستری نفوذ و ایمیل‌های بخش‌های خزانه‌داری، بازرگانی و امنیت داخلی را مطالعه کردند.

این حادثه نمونه ای از حمله مجرمان سایبری بود که یک وزارت را هدف قرار دادند و  اکنون سؤالاتی را در مورد پروتکل های امنیت سایبری این کشور  ایجاد می کند. هکرها در ماه می 2021، بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده را هدف قرار دادند که باعث شد اپراتورها برای مدت کوتاهی آن را تعطیل کنند و باج چند میلیون دلاری را پرداخت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول