اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

رئیس شورای اطلاع‌‌رسانی دولت: پیش‌بینی می‌شود 5 تا 7 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند

رئیس شورای اطلاع‌‌رسانی دولت گفت: نمایشگاه کتاب بزرگترین رخداد فرهنگی جمهوری اسلامی است و پیش‌بینی ما این است که حدود ۵ الی ۷ میلیون بازدیدکننده در این دوره داشته باشیم.

رئیس شورای اطلاع‌‌رسانی دولت: پیش‌بینی می‌شود 5 تا 7 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و قائم مقام رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  از غرفه انتشارات خبرگزاری فارس بازدید کرد.

سپهر خلجی به بیان فرآیند برگزاری نمایشگاه پرداخت و گفت: اجرای نمایشگاه کتاب از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این واقعه یک رویداد بزرگ فرهنگی است. امسال تلاش شد تمام امکانات مورد نیاز فراهم شود که این نمایشگاه بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود. پیش‌بینی ما این است که حدود ۵ الی ۷ میلیون بازدیدکننده در این دوره داشته باشیم، در واقع نمایشگاه کتاب بزرگترین رخداد فرهنگی جمهوری اسلامی است. در این رویداد کتاب، ناشر و محتوا‌های تولیدی مورد توجه عموم مردم واقع می‌شود. ظرفیت بزرگی برای تبلیغ کتاب است. این میزان از اقبال از نمایشگاه نشان‌دهنده ارتباط جامعه با کتاب است. آمار فروش کتب در همین چند روز ابتدایی نشان‌دهنده فعال بودن اقتصاد کتاب است.

وی افزود: در برنامه رئیس جمهور بازدید از نمایشگاه قرار دارد اما زمان دقیق آن مشخص نیست. نمایشگاه در زمینه فروش کتاب و مراجعه مردم نسبت به ادوار گذشته وضع بهتری دارد. به رغم این که افزایش قیمت کاغذ باعث بالا رفتن قیمت کتب شده اما مردم همچنان به کتاب علاقه‌مند هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درک اهمیت نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی همه تلاش خود را برای برگزاری آن بهترین حالت کرده است.  برگزاری چنین نمایشگاه بزرگی به شدت سخت است و نیاز به پیگیری‌های متعدد دارد حداقل باید ۳۰ دستگاه هماهنگ شوند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: نمایشگاه کتاب یکی از رویداد‌های مورد توجه رهبر انقلاب است اهتمام ایشان بر شرکت در نمایشگاه کتاب است همیشه از غرفه‌ها بازدید می‌کنند و در جریان آخرین وضع نشر کشور قرار می‌گیرند. لذا حساسیت کار بالا می‌رود به همین سبب تمام تلاش دولت به خصوص وزیر ارشاد بر این است که این نمایشگاه مطلوب برگزار شود.

سپهر خلجی در پایان به توضیح عملکرد شورای اطلاع‌رسانی دولت اشاره کرد و گفت: این نهاد مرکز هماهنگی حوزه اطلاع‌رسانی کل دولت است. آن چه که به عنوان اخبار مربوط به دولت منتشر می‌شود در حوزه دستاورد‌ها، پیشرفت‌ها و اعلام مواضع نسبت به موضوعات مختلف از وظایف شورای اطلاع‌رسانی است. در هر حوزه‌ای ورود کنید خبر، خبر دولت است لذا دولت بزرگترین تولیدکننده خبر به شمار می‌رود. اگر دولت را یک روز از جریان رسانه‌ای کشور حذف کنید خبر چشم‌گیری وجود نخواهد داشت. در اصل شورای اطلاع‌رسانی نقش تنظیم‌کنندگی، هماهنگی و نظارتی را دارد. شورا در واقع سیاست‌گذاری است که وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مربوطه در جهت سیاست‌های اصلی دولت حرکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول