اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

مشاور وزیر ارشاد: خبرگزاری فارس در استفاده از ظرفیت‌های مردمی موفق عمل کرده است

مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتشارات فارس به ارتقا سواد و فرهنگ رسانه کمک شایانی کرده است و به پرورش خبرنگاران مستعد که علاقمند به عرصه اطلاع رسانی هستند پرداخته است.

مشاور وزیر ارشاد: خبرگزاری فارس در استفاده از ظرفیت‌های مردمی موفق عمل کرده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، ارشاد استعدادی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه انتشارات خبرگزاری فارس در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با توانا از نقش تأثیر‌گذار خبرگزاری فارس سخن گفت.

استعدادی گفت: هر کسی به دنبال اندک اطلاعات خبری باشد حتماً خبرگزاری فارس را می‌شناسد. این خبرگزاری تأثیر‌گذار، در عرصه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی در کشور ما شناخته شده است. یکی از دلایل شیطنت‌های جبهه معاند به جهت همین نقش مؤثر خبرگزاری فارس است.

وی ادامه داد: انتشارات فارس به ارتقاء سواد و فرهنگ رسانه کمک شایانی کرده است و به پرورش خبرنگاران مستعد که علاقه‌مند به عرصه اطلاع‌رسانی هستند پرداخته است. همان طور که مستحضرید خبرنگاری از مشاغل سخت است. بنده در ایام گذشته توفیق بازدید از خبرگزاری فارس را داشتم. دوره کوتاهی نیز مدیرعامل خبرگزاری پانا بودم و همکار شما به حساب می‌آیم.

مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های مردمی است. خبرگزاری فارس هم توانسته از ظرفیت‌های خوب مردمی استفاده کند. خبرگزاری توانسته نقش دانشگاه در عرصه پرورش خبرنگاران بصیر را ایفا کند. عملاً به نوعی، تعالی سازمانی در عرصه خبری و خبرگزاری را به وجود آورده است.

وی افزود: باید فضاهایی ایجاد کنیم که در این فضا‌ها هم گفتمان تخصصی صورت گیرد و هم ابهام‌زدایی انجام شود و منابع مکتوب مورد وثوق در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. همچنین در این فضا‌ها رفت و آمد‌های اندیشمندان و متخصصان امر صورت گیرد و بستری را فراهم کنیم که در آن بستر جوانان علاقه‌مند را پرورش و آموزش دهیم.

استعدادی گفت: خبرگزاری فارس می‌تواند در جایگاهی فراتر از یک خبرگزاری باشد و نقش حمایت‌گری از دیگر خبرگزاری‌ها را داشته باشد. جایگاه این مجموعه و  ظرفیت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و تجارب زیستی بسیار خوب فارس و همچنین پرورش خبرنگاران قوی و مدیران لایق می‌تواند جوششی باشد در بحث کمک و مساعدت به عرصه عمومیت کار خبری و خبرگزاری. از فارس خواهش می‌کنم این نشاط در عرصه کتاب و کتابخوانی را هرچه بیشتر اطلاع‌رسانی کنید. همچنین زحمات افراد دبیرخانه و ستاد برگزاری نمایشگاه را منعکس کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول