اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از نماد شهری «خادم المصطفی (ص)» برای بزرگداشت خیرین جایزه علمی مصطفی (ص)

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از نماد دائمی خادم المصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس رونمایی کرد‌.

رونمایی از نماد شهری «خادم المصطفی (ص)» برای بزرگداشت خیرین جایزه علمی مصطفی (ص)

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از نماد خادم المصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس، ظهر امروز همزمان با نمایشگاه اینوتکس با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و محمدحسین قرائیان معاون فنی و اجرایی پارک فناوری پردیس برگزار شد. 

روح‌الله دهقانی در این مراسم از این اقدام هنرمندانه برای جاودانه کردن نام پیامبر اسلام (ص) گفت تقدیر کرد.

وی افزود: نام پیامبر اکرم(ص) هر جا که حضور داشته باعث برکت است. ایشان پیامبر رحمت و عظمت است. پیامبر اسلام در جهان بسیار مظلوم است و باید روی شناخت ایشان بیشتر تلاش کنیم.

محمدحسین قرائیان گفت: نماد خادم المصطفی(ص) یک دیواره شهری به طول هشت متر در عرض سه متر و الهام گرفته از گیاه گندم است که در محل پارک فناوری پردیس نصب شده است.

وی ادامه داد: این نماد ارجاعی به آیه ۱۲۶ سوره مبارکه بقره است؛ "مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّة"، که در هر کدام از اجزای آن نام یکی از خیرین و واقفین علم و فناوری حک خواهد شد. خیرین به مثابه دانه گندمی هستند که در مجموع عناصر این سازه نام"مصطفی(ص)" منشعب از لوگوی جایزه مصطفی(ص) را می‌سازد.

این نماد محلی برای تجلیل از خیرین و حامیان بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) خواهد بود و اسامی خیرین و حامیان بعدی نیز در آینده به آن اضافه می‌شود.
یحیی نوریان، معمار و طراح و مجری این اثر نیز همزمان با رونمایی آن توضیحی در مورد اثر داد و گفت: این اثر برگرفته از آیه ۲۶۱ سوره بقره است که به گندم و سنبله ارجاع دارد‌‌.

وی گفت: قصد داشتیم شبکه‌ای بسازیم که خدام جایزه مصطفی(ص) را که در آینده تعداد آنها بیشتر هم می‌شود، به نوعی در آن ثبت کنیم. همچنین برای هیچ کدام از آنها شانیتی متمایز از بقیه قائل نباشیم و در واقع وجود حضرت پیامبر اکرم(ص) شاخص باشد.

نوریان افزود: این دیوار متشکل از بیش از ۱۳۰۰ قطعه است که در نهایت لوگوی جایزه مصطفی(ص) را در حرکت نمایان می‌سازد.

وی توضیح داد: قطعات قابلیت بازشدن دارد و می توان اسامی را روی قطعات نوشت و دوباره بهم وصل کرد. در این دیوار اسامی افراد و شان آنها مهم نیست، بلکه خود شخص پیامبر اهمیت دارد.

گفتنی است رونمایی از نماد خادم المصطفی(ص) در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) رخ داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول