اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قرار وثیقه دو هفته‌ای برای نخست‌وزیر سابق پاکستان

دادگاه عالی پاکستان برای عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور، وثیقه دو هفته‌ای تعیین و با صدور یک فرمان، دستگیری او در این زمان را ممنوع کرد.

قرار وثیقه دو هفته‌ای برای نخست‌وزیر سابق پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از برگزاری جلسه دادگاه عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان در اسلام آباد، دادگاه عالی پایتخت این کشور برای او وثیقه صادر کرد.

در شرایطی که بازداشت هفته گذشته عمران خان نخست وزیر سابق پاکستانی موجی از ناآرامی و اعتراضات خشونت آمیز را در پی داشت، دادگاه عالی این کشور برای او وثیقه تعیین کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، دادگاه عالی پاکستان که روز پنجشنبه (دیروز) بازداشت عمران خان در رابهط با پرونده ادعایی فساد او را «غیرقانونی» خواند و رای به آزادی او داده بود، در جلسه امروز خود برای او وثیقه کوتاه مدت تعیین کرد.

«فیصل چودری» وکیل نخست‌وزیر سابق پاکستان بعد از برگزاری جلسه امروز دادگاه در جمع رسانه‌ها گفت: «دادگاه عالی اسلام آباد وثیقه دو هفته‌ای تعیین کرده است و همچنین (به آژانس مقابله با فسار پاکستان) دستور داد که در این مدت عمران خان را دستگیر نکند».

«بابار آوان» رئیس تیم حقوقی نخست‌وزیر سابق پاکستان هم در اظهاراتی جداگانه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که عمران خان اکنون تبدیل به یک «مرد آزاد» شده است.

عمران خان روز جمعه (امروز) تحت تدابیر شدید امنیتی وارد دادگاه عالی اسلام آباد شد و قرار شده بود که در این جلسه درباره صدور قرار وثیقه برای وی رسیدگی شود.

موافقت با صدور قرار وثیقه بعد از ان صورت گرفت که روز سه شنبه بعد از بازداشت عمران خان، اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل هشت نفر و بازداشت حدود دو هزار نفر انجامید. دادگاه عالی پاکستان روز گذشته بازداشت عمران خان را غیرقانونی خواند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول