اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

انتشارات نسیما با آثاری متنوع در نمایشگاه کتاب/ اینجا با مادر جبهه‌ها آشنا شوید

مدیر انتشارات نسیما گفت: امسال کتاب غزلیات «بهاربُستان» از زهرا راد که بالغ بر ۴۰ سال تجربه شاعری دارد، منتشر شده است. نظمی که ایشان در کتاب بهاربستان به کار برده‌اند تا حدی پیراسته و تمیز است که می‌توان گفت به سروده‌های سعدی شباهت دارد.

انتشارات نسیما با آثاری متنوع در نمایشگاه کتاب/ اینجا با مادر جبهه‌ها آشنا شوید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) با حضور هزار و ۵۰۰ غرفه انتشاراتی، آغاز به کار کرد.

انتشارات «نسیما» یکی از غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که به معرفی کتاب‌هایی که منتشر کرده مشغول است.

کتایون رجبی‌راد مدیر انتشارات نسیما، در این غرفه  کتاب‌های منتشر شده و در حال انتشار این مجموعه را به مراجعه‌کنندگان معرفی می‌کند.

هم عکس هم متن در کتاب‌های ۱۴ جلدی «داستان مصور بزرگسال»

رجبی‌راد در ابتدا ضمن ذکر معروف بودن سبک‌های نگارش کتاب‌های انتشارات نسیما گفت: برای مثال مجموعه ۱۴ جلدی «داستان مصور بزرگسال» نوشته سید محمد سادات اخوی، حاوی داستان‌هایی با تصاویر مفهومی با موضوعات متفاوت است که هر داستان در توضیح یک عکس آورده شده است. اما فعلاً در نمایشگاه فقط ۱۱ جلد آن موجود است و بقیه آن‌ها تمام شده است. نام آن‌ها شامل سفرنامه کربلا، آداب هیأت‌داری و هیأت رفتن، طنز اخلاقی اجتماعی، طنز در برزخ، سوگواری محرم از زبان اشیاء، زندگی علمای شیعه از زبان اشیاء، کرامات امامزاده‌ها از زبان اشیاء داخل آستان امامزاده‌ها، زندگی ارادتمندان به اهل بیت (ع) و ... است.

بهترین کتاب‌های انتشارات نسیما

مدیر انشارات نسیما بهترین مجموعه این انتشارات را مجموعه «عقیق» از سید محمد سادات اخوی دانست و گفت: «مجموعه خانواده» شامل «پوست نارنج»، «وقتی خانه برفی می‌سازیم» و «دنیایی که بی دلهره می‌توان در آن آواز خواند» که با سبک گفت‌وگویی نوشته شده‌اند، از دیگر مجموعه‌های خوب این انتشارات محسوب می‌شوند که از آن‌ها استقبال خوبی شده است.

کتابی برای مادران نگران

او کتاب «پوست نارنج» را به دست گرفته و گفت: پوست نارنج شرح نگرانی‌های مادری برای فرزندش است. نگرانی‌های بزرگ‌ کردن فرزند از زبان مادر را یک طرف کتاب و روبروی آن پاسخ رواشناس برای آن دغدغه و نگرانی نوشته شده است. پاسخ‌ها بر پایه علم روانشناسی مذهبی هستند.

در ادامه رجبی‌راد کلماتی از کتاب «وقتی خانه برفی بسازی هیچ وقت دلت نمی‌خواهد آفتاب بر آن بتابد» که یادداشت‌هایی  ادبی با پایه مذهبی است، را قرائت کرد: نردبان را درست کاشتند،

این ماییم که به جای بالا رفتن پایین می‌آییم.

شعرهای آیینی و عاشقانه در یک مجموعه کتاب

مدیر انتشارات نسیما ادامه داد: مجموعه‌ای دیگر ما، مجموعه «ما اتفاق خوشیم، باید بی‌افتیم، شاید هم ما اتفاقی خوشیم، کدامش؟» مجموعه شعر نو است. کتاب «بعد از تو» که یکی از جلدهای همین مجموعه است، درباره روزهای بعد پیغمبر (ص) است. در این مجموعه هم شعرهای آیینی به چشم می‌خورد و هم عاشقانه. برای مثال در یکی از این کتاب‌ها آمده:

پدرش به خانه آمد
دخترک نوشته بود

بابا امام حسین را زد

تمام تعزیه‌ها خراب شد...

این شعر از زبان دختری است که پدرش در تعزیه نقش شمر را بازی می‌کرده.

جدیدترین کتاب انتشارات نسیما بی‌شباهت به سروده‌های سعدی نیست

او تازه ترین کتاب انتشارات نسیما را معرفی کرد: امسال کتاب غزلیات «بهاربستان» از زهرا راد که بالغ بر ۴۰ سال تجربه شاعری دارد، منتشر شده است. نظمی که ایشان در کتاب بهاربستان به کار برده‌اند تا حدی پیراسته و تمیز است که می‌توان گفت به سروده‌های سعدی شباهت دارد.

پرفروش‌های نسیما

رجبی‌راد درخشان‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات نسیما را نام برد و گفت: کتاب «ده قدم، ده نام، از کوفه تا کربلا» کار سجاد محقق، پسر جواد محقق است. این کتاب ده روز اول محرم را توضیح می‌دهد و می‌گوید روضه هر روز برای چه کسی است.

مدیر انتشارات نسیما توضیح داد: کتاب طنز «حل شدن در استکان مرگ» با محوریت برزخ است. برای مثال در یکی از داستان‌های این کتاب، تصویر مردی با کلاه تزئین شده با دلار را می‌بینید‌. داستان مونولوگ این آقا در این بخش کتاب آمده است و تعریف می‌کند این مرد به آن دنیا رفته و از او حساب می‌کشند. او تحت فشار است چرا که فکر نمی‌کرده رباخواری کار بدی باشد. او می‌پرسد از کدام در باید به بهشت بروم؟ در حالی که او را راهی جهنم می‌کنند. این کتاب با لحنی خودمانی این وقایع را توضیح می‌دهد.

او ادامه داد: کتاب «افتادن و نمردن» مکالمه یکی از شخصیت‌های مثبت کربلا با یکی از شخصیت‌های منفی را به رشته تحریر در آورده است. مخاطب در قالب مکالمه این دو شخصیت متوجه می‌شود هر یک از آن‌ها روز عاشورا چه کارهایی انجام دادند.  

رجبی‌راد کتاب پرفروش بعدی را عنوان کرد: کتاب «نقاره‌خانه» نیز حاوی چهل روایت عاشقانه و زیارت کوتاه برای امام رضا (ع) است. در بخشی از این کتاب آمده:

دلم غبار گرفته
چوب‌پر می‌خواهد
داری؟

کتاب «مادر جبهه‌ها» داغ‌ترین اثر نسیما

او در پایان جدیدترین اثر این انتشارات را کتاب‌های «روزگاران پر آشوب» و «بهاربستان» معرفی کرد و گفت: کتاب «مادر جبهه‌ها» از کتاب‌های جدید ما است که قرار است وارد نمایشگاه شود. داستان خاطرات ۸ سال حضور در جبهه مادر بزرگ خود من، زهرا محمودی، است که به قلم خودم، یعنی کتایون رجبی‌راد، به رشته تحریر درآمده است.

لازم به ذکر است غرفه انتشارات نسیما در راهرو ۲۲ غرفه شماره ۳ سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) ژذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول