اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر انتشارات قدیانی: 4300 عنوان کتاب عرضه کردیم/ مسؤولان هماهنگی‌های نمایشگاه را زودتر انجام دهند

مدیر انتشارات قدیانی گفت: امسال در غرفه بزرگسال ما حدود ۳۰۰ عنوان کتاب عرضه شده است که از این بین، حدود ۱۱ عنوان آن چاپ اول است. در سالن کودک و نوجوان حدود ۴ هزار عنوان کتاب با موضوعات علمی، ادبی، آموزشی و رمان داریم.

مدیر انتشارات قدیانی: 4300 عنوان کتاب عرضه کردیم/ مسؤولان هماهنگی‌های نمایشگاه را زودتر انجام دهند

نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی در حاشیه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه انتشارات قدیانی، پیش از انقلاب اسلامی در عرصه انتشار کتاب فعال بوده است، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۴۴۰۰ عنوان کتاب در این انتشارات به چاپ رسیده است. سالانه حدود هزار عنوان کتاب با شمارگان حدود ۳ میلیون نسخه در این انتشارات منتشر می‌شود.

عرضه ۱۱ عنوان کتاب چاپ اولی در غرفه قدیانی

وی افزود: امسال در غرفه بزرگسال ما حدود ۳۰۰ عنوان کتاب عرضه شده است که از این بین، حدود  ۱۱ عنوان آن چاپ اول است. در سالن کودک و نوجوان بزرگترین غرفه برای انتشارات قدیانی است و حدود ۴ هزار عنوان کتاب با موضوعات علمی، ادبی، آموزشی و رمان با شعار «چهل سال، با چهار هزار عنوان» وجود دارد.

قدیانی با تاکید بر این نکته که غرفه‌های انتشارات قدیانی به عنوان یک گردشگاه فرهنگی برای علاقمندان است، افزود: در غرفه‌های ما، نویسندگان آثار حضور پیدا می‌کنند و به پرسش‌های علاقمندان پاسخ می‌دهند.

انتظار نظم بیشتری را در برگزاری نمایشگاه کتاب داشتیم

وی در ادامه افزود: مرکز اصلی انتشارات قدیانی در خیابان کریمخان است که مجتمع با طبقات متعدد است که هرکدام مختص به فعالیتی خاص است. مخاطبان می‌توانند اوقات فراغت خود را در این مجتمع سپری کنند.

قدیانی به مشکلات نمایشگاه امسال اشاره کرد و افزود: اهالی نشر انتظار داشتند که شورای سیاست‌گذاری‌ برای نمایشگاه سی و چهارم، نظم و برنامه‌ بهتری داشته باشد اما در اواخر اسفندماه محل برگزاری نمایشگاه مشخص شد، همزمانی آن با تعطیلات عید نوروز و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان، باعث شد که فرصت خیلی کوتاهی برای آماده سازی غرفه‌ها و انتشارات باشد.

مکان برگزاری نمایشگاه دوره بعد تا بهمن‌ماه مشخص شود

مدیر انتشارات قدیانی با اشاره به اینکه در شبستان چندین غرفه مدرن وجود دارد و این غرفه‌ها به‌جای پرداختن به مسائل حرفه‌ای پیرامون کتاب بیشتر به مسائل جنبی پرداخته‌اند، گفت: برای ناشری با حدود ۴ هزار عنوان کتاب محل غرفه و فضای مربوط به آن باید حداقل ۳ ماه زودتر مشخص شود که بتواند طراحی و تصویرسازی مناسب داشته باشد.

وی اذعان کرد: هرساله نمایشگاه بانک عامل را تغییر می‌دهد که این امر سبب می‌شود، نظم نمایشگاه برهم خورد زیرا به علت برنامه‌ریزی دیرهنگام، بانک عامل کد بسیاری از غرفه‌ها را ندارد که باعث می‌شود کار غرفه‌ها به عقب بیافتد.

مدیر انتشارات قدیانی در آخر بیان کرد: ناشران انتظار دارند که برای نمایشگاه سی و پنجم، حداکثر تا اوایل بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مکان نمایشگاه، غرفه‌ها، بانک عامل و مسائل مرتبط با نمایشگاه مشخص شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول