اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حضور انتشارات امیرکبیر با 15 کتاب جدید در نمایشگاه کتاب/ تغییر ظاهری همه کتاب‌ها

مدیر بازرگانی و تجاری انتشارات امیرکبیر گفت: طرح روی جلد کتاب‌ها کاملاً تغییر کرده و به‌روز شده است و اتفاق جدیدی به شمار می‌رود. ما مطابق با نیازسنجی مخاطبان و مشتری‌هایمان کتاب‌ها را آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه ارائه داده‌ایم.

حضور انتشارات امیرکبیر با 15 کتاب جدید در نمایشگاه کتاب/ تغییر ظاهری همه کتاب‌ها

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سید عباس بلادی مدیر بازرگانی و تجاری انتشارات امیرکبیر درباره تغییرات غرفه و فروش بالای کتاب‌ها با طرح جلد جدید نسبت به سال گذشته با خبرنگار توانا به گفت‌وگو پرداخت.

بلادی در ابتدا به افزایش قیمت کتاب و کاغذ اشاره کرد و گفت: در روز اول نمایشگاه با طوفان و بارندگی مواجه شدیم و استقبال خوبی صورت نگرفت اما در روز دوم به لطف خدا، شاهد حضور پرشور مردم با توجه به وضعیت اقتصادی، معیشت، افزایش قیمت کاغذ و کتاب نسبت به سال گذشته بودیم.

وی کتاب‌های تاریخ مشروطه و تاریخ جهان را جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های هرساله این انتشارات عنوان کرد و افزود: امیرکبیر یک انتشارات عمومی است. ما در حوزه ادبیات، تاریخ، لغت‌نامه، دین و مذهب، روانشناسی و فلسفه سرآمد هستیم. در حوزه ادبیات کلاسیک کتاب‌هایی مثل بینوایان، برباد رفته، جنگ و صلح را داریم که به دلیل استقبال همیشگی مخاطبان، این کتاب‌ها در تیراژهای بالا به فروش می‌رسند.

بلادی از تغییرات ظاهری کتاب‌های پرفروش خبر داد و گفت: طرح روی جلد کتاب‌ها کاملاً تغییر کرده  و به‌روز شده است و اتفاق جدیدی به شمار می‌رود. ما مطابق با نیازسنجی مخاطبان و مشتری‌هایمان کتاب‌ها را آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه ارائه داده‌ایم.

وی تشریح کرد: علاوه بر کتاب‌های تجدید چاپ، حدود ۱۵ عنوان کتاب چاپ اولی در نمایشگاه داریم. چاپ اولی‌ها هم فروش خوبی داشتند. با توجه به اینکه تیراژ کتاب‌های ما حداقل ۵۰۰ جلد است، اما کتاب‌های چاپ اولی عمدتاً خوب به فروش می‌رسند.

بلادی در ارتباط با فزایش قیمت کتاب و تأثیر آن بر فروش کتاب‌ها نیز افزود: ما دو مقوله در بحث فروش و بازرگانی کتاب داریم. یکی فروش تعدادی است. مثلاً می‌گوییم انتشارات در نمایشگاه سی و چهارم چه تعداد کتاب نسبت به نمایشگاه سی و سوم فروخته است. طبیعاً به لحاظ تعدادی فروش کتاب‌ها نسبت به سال پیش کمتر شده است اما در خصوص بحث ریالی، ما کاهش فروش نداشتیم.

وی در پایان گفت: همچنان مثل سال‌های قبل فروش خوبی داشتیم، البته امیدواریم تا پایان نمایشگاه هم با وجود افزایش قیمت‌ها همچنان فروش ریالی قابل درکی داشته باشیم.

پیان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول