اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

کتاب «خطر نوظهور جنگ اجتماعی مجازی» در نمایشگاه کتاب عرضه شد

کتاب خطر موضوع محور جنگ اجتماعی مجازی نوشته مایکل مزار، رایان مایکل بوئر، آباگیل کاسی، سارا آنیتا هینتز و لوک میتوز می‌باشد که در قالب 8 فصل به بررسی مضامینی همچون جنگ اطلاعاتی، هوش مصنوعی، داده‌های کلان، جرایم کامپیوتری و بالاخص جنبه‌های اجتماعی مسائل پیش‌گفته می‌پردازد.

کتاب «خطر نوظهور جنگ اجتماعی مجازی» در نمایشگاه کتاب عرضه شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان ساز و کار علمی و سازمانی در توسعه ادبیات راهبردی و آموزش مدیران عالی کشور در حوزه مسائل راهبردی، دفاعی و امنیتی با بهره‌گیری از بنیان‌ها و نظریه‌های بومی، درصدد تدوین راهبردهای تعالی‌بخش به منظور تحقق اهداف منبعث از رسالت و مأموریت علمی خویش است. 

در همین راستا انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی در سه حوزه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی با اهتمام به برنامه‌ها و در چارچوب اهداف و مفاهیم عالیه نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سعی در انتقال مفاهیم  و آموزه‌ها در قالب تدوین کتب تألیفی و ترجمه‌ای، به سطوح مختلف مدیران و ارکان جامعه است.

کتاب خطر موضوع محور جنگ اجتماعی مجازی نوشته مایکل مزار، رایان مایکل بوئر، آباگیل کاسی، سارا آنیتا هینتز و لوک میتوز می‌باشد که در قالب هشت فصل به بررسی مضامینی همچون جنگ اطلاعاتی، هوش مصنوعی، داده‌های کلان، جرائم کامپیوتری و بالاخص جنبه‌های اجتماعی مسائل پیش گفته می‌پردازد و به اهتمام سعید پیرمحمدی، سید محمد قاسم حسینی شورابی  از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده است تا مبنای مطالعاتی و بومی سازی مضامین مشابه در کشور فراهم کند.

درک بهتر آسیب پذیری‌های فناوری‌های نوظهور، به ویژه کانال‌های اطلاعاتی مبتنی بر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تصمیم‌گیری الگوریتمی از جمله مسائل بسیار پیچیده در سطح جهان است که تمام حاکمیت‌ها را دچار  چالش کرده است، لذا ظرفیت جنگ مجازی اجتماعی به طور تقریبی در حال ظهور است.

سوال امروز این است که آیا دموکراسی‌ها برای کنترل و دفاع از خود در برابر این تهدید به هم می‌پیوندند؟ برای آگاهی بیشتر، مطالعه کتاب حاضر به عنوان راهنمایی بنیادین در این حوزه، به جامعه مخاطبین پیشنهاد می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول