اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باد شدید و گرد‌ و خاک در برخی شهرها/ ‌دما تا 10 درجه در مناطقی از کشور کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما تا 10 درجه در برخی نقاط کشور، گفت: روز شنبه 23 اردیبهشت در نوار غربی کشور و روز یک‌شنبه 24 اردیبهشت در مرکز و جنوب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار غربی کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک داریم.

باد شدید و گرد‌ و خاک در برخی شهرها/ ‌دما تا 10 درجه در مناطقی از کشور کاهش می‌یابد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد در بخش‌هایی از شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور، ارتفاعات البرز و غرب سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه 23 اردیبهشت در بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور، سواحل غربی خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار ساز‌مان هواشناسی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌ِ رو در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش‌ها افزایش می‌یابد و سامانه بارشی سواحل شرق خزر، بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز را دربرمی‌گیرد.

ضیائیان افزود:‌ از فردا تا یکشنبه 24 اردیبهشت در استان‌های ساحلی خزر دمای هوا 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌رو در شمال‌غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز 6 تا 8 درجه کاهش دما خواهیم داشت و روز دوشنبه 25 اردیبهشت در شمال‌شرق کشور 8 تا 10 درجه کاهش دما داریم.

وی اضافه کرد: روز شنبه 23 اردیبهشت وزش باد شدید در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که با کاهش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه است و این شرایط جوی روز یکشنبه در بخش‌های مرکز و جنوب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار غربی کشور حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار ساز‌مان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 25 اردیبهشت در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌ شرق و شرق کشور وزش باد شدید و ریزش گرد و  خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 31 و 17 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول