اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زخمی شدن چند سرباز در درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به گلوله‌باران مرزی متهم کردند که به گفته آن‌ها دستکم چهار سرباز در جریان درگیری زخمی شدند.

زخمی شدن چند سرباز در درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان اخیراً در آمریکا بر سر توافق صلح مذاکره کردند و قرار است در بروکسل به این مذاکرات ادامه دهند، پنجشنبه (۱۰ مه) یکدیگر را به  حملات مرزی متهم کردند. 

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ارمنستان پنجشنبه اعلام کرد نیروهای جمهوری آذربایجان مواضع ارمنستان را در منطقه مرزی «گغارکونیک» با توپ و خمپاره گلوله‌باران کردند که در پی آن سه سرباز زخمی شدند. 

ایروان همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت آمبولانس حامل سربازان زخمی آتش گشودند، ادعایی که باکو رد کرده و اطلاعات نادرست خوانده است. 

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع جمهوری ارمنستان همچنین گزارش‌های ادعایی رسانه‌های آذربایجانی مبنی بر این که ارتش ارمنستان از پهپادهای ایرانی استفاده می‌کند را تکذیب و تاکید کرد ارمنستان هرگز از پهپادهای ایرانی در فعالیت‌های نظامی خود استفاده نکرده است. 

در طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد مواضعش پیش‌تر زیر آتش ارمنستان قرار گرفت و یک سرباز زخمی شد. 

اتهام‌زنی‌ها در حالی است که دو کشور اخیراً درباره توافق صلح برای پایان دادن به بن‌بست چند دهه‌ای بر سر قره‌باغ کوهستانی-- منطقه‌ای که به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود اما عمده جمعیت آن ارمنی هستند و تاکنون باعث چند دور درگیری بین و طرف شده، در آمریکا به گفت‌وگو نشستند. 

دبیر شورای امنیت ارمنستان سه‌شنبه اظهار داشت در آخرین دور از مذاکرات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مورد مهمترین موضوعات پیشرفتی حاصل نشد. 

 اظهارات «آرمن گریگوریان» در تضاد  با سخنان «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بود که پس از گفت‌وگوهای اخیر در ایالات متحده بین وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان مدعی «پیشرفت محسوس» به سوی توافق صلح  بین این دو کشور شد.

بعداز مذاکرات آمریکا، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع آگاه گزارش داد نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ۱۴ مه (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) در بروکسل دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول