اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

آقا میرزایی: توجه رهبر معظم انقلاب سبب رونق فروش «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» شد

یک کارشناس بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه شناخت حاج‌قاسم این است که تک‌بعدی نگاه می‌کنیم و یا فقط زندگی شخصی او را در نظر می‌گیریم. نکته مهم این کتاب این است که داستان حاوی نحوه نگاه او به خانواد‌اش و ارتباط او با جنگ و خانواده شهدا از زبان رفیقش است که دارای نکات تربیتی درخشانی است. ما باید حاج‌قاسم را تماماً بشناسیم تا بتوانیم رهروی راه او باشیم.

آقا میرزایی: توجه رهبر معظم انقلاب سبب رونق فروش «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در اولین روز نمایشگاه کتاب، نخستین نشست از «سلسله نشست‌های کتاب‌های پرفروش» با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آقا میرزایی مدیر بخش تولید محتوای انتشارات خط مقدم و مهدی قنبری‌ها کارشناس ادبی با اجرای سیدعلی رضایی برگزار شد.

این نشست‌ها جهت معرفی کتب پرفروش یک الی دو سال اخیر و مباحثه حول آن‌ها برگزار شده و از عوامل و پدیدآورندگان این آثار تقدیر به عمل می‌آید. اولین نشست این سلسله نشست‌ها به کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» از انتشارات خط مقدم و به قلم سعید علامیان اختصاص یافت. این کتاب به شرح حدود ۴۰ سال خاطره حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، از حاج قاسم می‌پردازد. کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم از ۱۲ فصل تشکیل شده است. خاطرات از دوران جنگ و حضور  شیرازی به‌ عنوان یکی از نیروهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. این آشنایی از سال ۶۱ طی عملیات فتح‌المبین آغاز شده و تا فعالیت‌های حجت‌الاسلام علی شیرازی در کنار شهید سلیمانی در نیروی قدس ادامه می‌یابد. 

این کتاب که در کمتر از یک سال به بیش از ۱۸۲ هزار نسخه فروش رسیده، توجه جامعه ناشران را به خود جلب کرده است. در این نشست محمدعلی آقامیرزایی نویسنده و مدیر دفتر نشر خط مقدم و مهدی قنبری‌ها به عنوان کارشناس حضور داشتند.

حاج‌قاسم، شهید باقری و شهید همت قرمانان ملی ما هستند

آقامیرزایی در ابتدای جلسه نحوه جمع‌آوری داستان‌های مرتبط با حاج‌قاسم را توضیح داد و گفت: کسی باید درباره حاج‌قاسم بنویسد که از نظر شخصیتی در حد او باشد. با این حال ما از اشخاصی که به خانه حاج‌قاسم می‌آمدند مصاحبه می‌گرفتیم. متوجه شدیم آقای شیرازی رفاقت ۳۸ ساله با حاج‌قاسم دارند و به دنبال آن طی ۱۸ جلسه مصاحبه با ایشان که در کل ۱۹ ساعت به طول انجامید، خاطرات آقای شیرازی را به قلم علامیان به رشته تحریر در آورده و منتشر کردیم.

مدیر دفتر نشر خط مقدم به کتاب‌های منتشر شده با محوریت حاج‌قاسم اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که منتشر شده خوب هستند اما بر پایه تحقیقات مناسب تنظیم نشده‌اند. افرادی مثل حاج‌قاسم که کارمند بود، حسن باقری که خبرنگار بود و محمدابراهیم همت که معلم بود قهرمانان ملی ما هستند و نمی‌توانیم نسبت به قهرمانان بی‌تفاوت باشیم.

امام خامنه‌ای کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» را خواندند

او متن کتاب‌های علامیان  را «خوش‌خوان» دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب که کتاب را خواندند تأثیر بسزایی بر رشد فروش این کتاب گذاشت و فروش ما را به ۱۸۲ هزار چاپ در یک سال رساند. مقام معظم رهبری کتابخوانی قهار هستند. زمانی که جامعه متوجه شد رهبری تحت تأثیر کتاب قرار گرفته‌اند، بازخورد مثبت نسبت به این کتاب افزایش یافت. هر کس دیگری هم این کتاب را خوانده سادگی و ارتباط عاطفی بین حاج‌قاسم و شیرازی را درک کرده و از آن لذت برده است.

آقا میرزایی با اشاره به کاریزماتیک بودن شخصیت حاج‌قاسم ادامه داد: راوی این کتاب علاوه بر این که روزنامه‌نگار و نویسنده جنگ است، حاج قاسم را نیز عاشقانه دوست دارد.

هر ویژگی حاج‌قاسم یک الگوسازی جدید است

مدیر دفتر تولید محتوای نشر خط مقدم روند پیشروی کتاب را توضیح داد و گفت: از ویژگی‌های یک کتاب مناسب شروع خوب و پایانی طوفانی است. خواننده در این روش نگارش از صفحات اول متوجه می‌شود که کتاب برایش کشش و جذابیت دارد و می‌خواهد خواندن آن را ادامه دهد یا نه. کتاب با شوک شهادت حاج قاسم آغاز می‌شود و به صورت بازگشت به عقب به خاطرات قلاب انداخته و مخاطب را با گرفتاری‌‌های حاج‌قاسم آشنا می‌کند. هر ویژگی حاج‌قاسم الگوسازی جدیدی برای جوانان و نوجوانان کلید می‌زند. این نوع کتاب‌ها برای معرفی قهرمانان ملی به دیگران خوب است.

قنبری‌ها سخنان آقامیرزایی را ادامه داده و توضیح داد: بخش کوتاهی در اول کتاب از شهادت حاج قاسم گفته می‌شود و سپس از خاطرات جوانی حاج‌قاسم شامل فرماندهی جنوب شهر، لشکر ثارالله و سپاه قدس یاد می‌شود. کتاب ۴ روز قبل از سفر او به سوریه تمام می‌شود.

باید همه ابعاد حاج‌قاسم  بشناسیم تا بتوانیم رهروی راه او باشیم

در ادامه قنبری‌ها ویژگی‌های این کتاب را شرح داد و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه شناخت حاج‌قاسم این است که تک‌بعدی نگاه می‌کنیم و یا فقط زندگی شخصی او را در نظر می‌گیریم. نکته مهم این کتاب این است که داستان حاوی نحوه نگاه او به خانواد‌ه‌اش و ارتباط او با جنگ و خانواده شهدا از زبان رفیقش است که دارای نکات تربیتی درخشانی است. ما باید حاج‌قاسم را تماماً بشناسیم تا بتوانیم رهروی راه او باشیم.

این کارشناس در پایان حضار را خطاب قرار داد و به آنان توصیه کرد: توقع من از کسانی که دغدغه‌مند هستند این است که مطالعه را فراموش نکنید. حاج قاسم با وجود مشغله‌های فراوان در سفرها و موقعیت‌های مختلف کتاب می‌خواندند. امام خامنه‌ای در دهه ۷۰ توصیه کردند که زمانی که فیلم می‌بینید، وقتی پیام بازرگانی پخش می‌شود کتاب بخوانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول