اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امارات؛ حبس بیش از ۵۰ فعال سیاسی علی‌رغم پایان دوره محکومیت

دولت امارات متحده عربی بیش از 50 زندانی سیاسی محبوس در زندانهای این کشور را با وجود پایان یافتن احکام مجازات‌های حبسشان همچنان در زندان نگه داشته است.

امارات؛ حبس بیش از ۵۰ فعال سیاسی علی‌رغم پایان دوره محکومیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از چهره‌های فعال در حوزه حقوق بشر و اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی امارات متحده عربی گزارش داد، بیش از 50 زندانی که به اتهام دسیسه‌چینی برای سرنگون کردن دولت امارات ماه‌ها و سالها حبس را گذرانده‌اند با وجود اتمام مدت مجازاتشان هنوز زندانی هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این زندانی‌های سیاسی عضو یک گروه مخالف معروف به « UAE94» متشکل از 94 وکیل، مدافع حقوق بشر و استاد دانشگاه هستند که در سال 2013 محاکمه شدند و مجازات های حبس آنها از سال 2019 به اتمام رسیده است. 

گروه «مرکز حمایت از بازداشتی های امارات» در فهرستی نشان داد که 51 نفر از این زندانی‌های سیاسی فراتر از مدت زمان مجازات حبسشان هنوز زندانی هستند.

به نوشته رویترز، مقام‌های اماراتی به درخواست فوری برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند اما قبلا گفته‌اند چنین ادعاهایی غلط و بی‌اساس هستند.

برادر «احمد النعیمی» به اتهام دست داشتن در توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت امارات به 10 سال حبس محکوم شد و قرار بود در مارس 2023 آزاد شود. به جای این اتفاق برادر او به بهانه دریافت «مشاوره» در بازداشت باقی مانده است.

او در حاشیه اجلاسی در شهر ژنو که همزمان با بررسی سوابق حقوق بشری امارات متحده عربی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد اظهار کرد: «ما این بی عدالتی برای مردم خود را نخواهیم پذیرفت. ما می‌خواهیم که این افراد فورا آزاد شوند.»

برخی کشورها در جریان نشست برگزار شده از سوی سازمان ملل در روز دوشنبه موضوع زندانیان سیاسی در امارات را مطرح کردند.

النعیمی بیان داشت، از زمان قبل از شروع همه گیری کووید-19 تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده‌اش نتوانسته‌اند با برادر او که حالا در دهه هفتاد عمرش به سر می‌ّبرد ملاقات داشته باشند. او اینکه برادرش در فعالیتهایش به دنبال اهداف سیاسی بوده را رد کرد.

«جنان المزروقی»، که پدرش بعد از گذراندن مجازات 10 سال حبس همچنان در بازداشت است گفت، دولت امارات خانواده او را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده و محدود کرده است.

او خاطر نشان کرد: «امارات متحده عربی نه فقط کسانی که به صورت صلح آمیز مخالفت می‌کنند را بازداشت می‌کند بلکه همچنین کسانی که با آنها مرتبط هستند را اذیت و آزار می‌کند.»

النعیمی از این موضوع که غربی‌ها هیچ فشاری به امارات در این زمینه وارد نمی‌کنند گلایه کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول