اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلانی های عزیز! از وقت شما برای جوان‌سازی جمعیت تنها 5 سال باقی مانده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با اندکی غفلت به چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته گیلان تنها پنج سال فرصت جوان‌سازی جمعیت دارد.

گیلانی های عزیز! از وقت شما برای جوان‌سازی جمعیت تنها 5 سال باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و روسای سازمان‌های استان در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد. 

محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به چالش جمعیتی در استان اظهار کرد: تمام مشکلات و چالش‌های سلامت‌محور حوزه جمعیتی از جمله زادآوری و سالمندی، مراقبت‌ها و درمان و همچنین نیازمندی‌های این حوزه احصا و جهت استمداد کمک در قرارگاه مرکزی جوانی جمعیت وزارت بهداشت مطرح شده است. 

وی بر ضرورت همکاری همه دستگاهای اجرایی و نهادهای متولی در راستای تحقق جوانی جمعیت و تحکیم نهاد خانواده تاکید کرد و افزود: از ۷۳ قانون جوانی جمعیت تنها ۲۳ قانون مربوط به نظام بهداشت و درمان است و این نشان می‌دهد همه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه جمعیتی جهادی عمل کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار از تهدید نسل گیلک گفت: ما در آستانه چاله جمعیتی هستیم و با تلنگری غفلت به چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت. 

آشوبی با اذعان به اینکه طبق مطالعات، گیلان تنها پنج سال فرصت جوان‌سازی جمعیت را دارد، بیان کرد: در صورت غفلت در حوزه جمعیتی تا ۵۰ سال آینده نژادی به نام گیلک در نژاد ایرانیان یافت نخواهد شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول